Wille

Trådstartare
Kärt barn har många namn brukar det heta. Vad har ni för smeknamn på era djur?

Min hund hette Tira, men med tiden fick hon fler namn, så det blev Tira Sammetsnos Silkesöra Snorkelsson.

Mina katter har diverse namn, så som stora fluffet eller lilla fluffet. Snuffelsson förekommer också. Och Snotte. Och Toni, min lilla röda, är Mattes lilla lejon, eller Mammas plåster.
 
Jag kallar tydligen Chika för Ladybug så ofta att folk tror att hon heter så. :o Vi har till och med en sång som går "Ladybug, laddybug oh lady, lady, lady, ladybug" till melodin av lollipop.
Ehum, men annars går det från Chika, till Chikapoo och vidare mot Pikachoo. :D
Kimchi är en klockren Kim eller Kimkim. Eller "he's a big boi." :angel:
Kailzie var min Kailziepop. 💔❤️

Gamle majsormen Nipper är Nippedipp!
 
Hästen med tilltalsnamn Tino:
Tutan, eftersom han som ung högt drakblåste/tutade/fnorkade då han blev rädd.
Tiny, från början var han liten. Men sen blev det mer ett ironiskt à la maffianamn där den största hette Tiny/Slim etc.
Flino, Glad Tino helt enkelt.
Prinsen, speaks for it self typ
Prins Korven, han är min prins och korvig
Röda faran, fux som var milt sagt spännande som yngre.

9-månaders pappi-flicka med tilltalsnamn ILY:
Galapagosöga Nilsson, lång historia.. 🤷‍♀️
ILY busbralla, hon är ett busfrö
Goofy, hon är det
Luddvald, hon älskar att äta ludd och är väldigt luddig själv
illvald, tradition med -vald-namn för mina hundar
Sneaky, hon smyger gärna runt och spejar och gör smygiga bus och lurar sambon
Luddiga molnet, smyger
Ninjan, smyger omärkt runt
Krambjörnen, hon har otroligt tät päls och älskar verkligen att vara i famnen och gosa.
Pappi-gojan, hon sitter gärna på ens axel och tycker det är fullt normalt att skutta på dit. P
Sen mattes flicka/prinsessa/gullunge/älskling etc också.

6 månaders pappi-tjej med tilltalsnamn Pebbles:
Hämnaren från underjorden, hon var MYCKET när vi fick hem henne. Vi skojade om att henne fick vi för våra synder
Lillpruttan, självförklarande 😅
Spökparveln, när hon är trött och hjärnan checkat ut och hon står och glor bara med stora och tomma ögon och man får tvinga henne sova
Bowlingklotet, hon for runt som ett kompakt bowlingklot och bowlade omkull sin syrra
PREn, hon rörde sig som en PRE och är en kompakt sak.
Pebvald, because tradition.
Sen mattes flicka/prinsessa/gullunge/älskling etc också.
 
Kärt barn har många namn brukar det heta. Vad har ni för smeknamn på era djur?

Min hund hette Tira, men med tiden fick hon fler namn, så det blev Tira Sammetsnos Silkesöra Snorkelsson.

Mina katter har diverse namn, så som stora fluffet eller lilla fluffet. Snuffelsson förekommer också. Och Snotte. Och Toni, min lilla röda, är Mattes lilla lejon, eller Mammas plåster.

Min hund heter Molly, men kallar henne i princip jämt för Mollan. Även Molly-fjolly, bolls, bollyward… Fråga mig INTE varför. 😂
 
Hunden kallas för Katten. Minst 3 gånger om dagen.
Hon går även under namnet Dejjan (heter Daisy) och lystrar utmärkt till det.
Och när jag up-in-her-face-tvångsmyser med henne blir det Gosegull 😊
Det är nog alla. Eller ja, "Hörrödu Fröken Fräken" låter det när jag haffar henne mitt i något otyg.

Hästen är jag inte lika kreativ med. Heter blizzard och kallas blizze.
 
Atouba (hund) kallas för en himla massa konstigt. Det mesta relaterat till ”puppy” (han fyller snart 6 år… :confused:), men även lite annat.

The Puppy
Puppis
Puppy-Pee och Puppy-Poo ( :bag: )
Pi
Pup
Piiii-paaa
Grumpy
The Grump

Edit: Glömde det vanligt förekommande ”Mog”.

Och så vidare. I evighet. :laugh:
 
Jag har nog inte så mycket smeknamn som jag använder till djuren utan mer om. Och oftast blir det det mina partners kallar dom av nån märklig orsak

Ceasar (Kyangs ca-re)
Lil monster
Doggo
Vrålapan (mitt uttryck de första åren innan han lärde sig hålla käft)
lilla hunden
odjuret
lilla monstret
Fyrfot

Jag har till min fasa upptäckt att även jag börjat kalla min ödla Chili för "ödlisen" - jag skyller helt och hållet på exet och min nuvarande partner. Det skulle aldrig falla mig in att snuttifiera ett namn så.

Mössen har inga smeknamn men omnämns som grupp "småttingarna".
 
Sparky (katt) kallar jag för: Spöket, Popcorn, Paaky, Sparky-barky, Skrutt, Vildan och Mojen.
Hon har även en egen sång med egen melodi som går:

"Lilla kisse katten
Är inte svart som natten
Men det gör just ingenting,
för hon är ändå ganska ding"
och när man sjunger den kommer hon galloperande och ser ytterst mallig ut :angel::D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ofta har man ju ett smeknamn på sin hund. Heter hunden nåt långt krångligt i stamtavlan brukar man ha ett enklare tilltalsnamn. Mina...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: ancan
·
  • Låst
Övr. Barn När de är 1 år ska de kunna säga tre ord har jag läst nånstans. Inför ettårsdagen tränade vi henne och slog vad om hon skulle säga mamma...
Svar
15
· Visningar
1 269
Senast: horselove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp