Bukefalos 28 år!

SMHIs radarvarningskarta

vallhund

Trådstartare
Det är jämntjockt grått ute, jag tycker mig höra ett visst muller o hunden beter sig som att det är åska pg, vankar oroligt o kan inte komma till ro. Annars brukar han sova/ligga o filosofera eller vara ute i hundgården o sitta o sniffa in alla dofter.
Enligt http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/radar-blixt-sverige finns inte en droppe i närheten o inte heller någon åska. Bor ett par mil norr om Stockholm, åt Norrtäljehållet.
 
När han började reagera med oro o ångest för åska o muller för ett par år sedan så trodde jag först att det var lufttrycket han reagerade på, finns det någonstans man kan kolla barometern i området man befinner sig i?
 
Vid 11:30 var det blixtar när regnet passerade Norrköping. Det kan mycket väl vara så att laddningen i molnen finns kvar men att smhi inte hunnit uppdatera sin radarkarta än, den uppdateras varje kvart med lite fördröjning.

Glöm inte att zooma in max på kartan, jag zoomade in max och ser att det är regn som passerar över Stockholm, som kommer från sydväst och går nordost.
 
Bock o tack!
Uppdaterar ofta men zoomar bara in när det visar något på vanliga kartan, eller som idag när hunden reagerade. Nu har solen tittat fram o luften känns lättare att andas, inte så kvalmig. Leon har lagt sig till ro.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp