Smidiga hundförarbyxor med hög midja?

Linda_A

Trådstartare
Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock betydligt dyrare än liknande byxor från t.ex Arrak. Finns det någon modell bland deras (eller hos andra märken) som är riktigt sköna? Köpte ett par Arrak för flera år sen som jag aldrig använt, midjan var för låg och obekväm och stretchen var hård snarare än följsam.
 
Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock betydligt dyrare än liknande byxor från t.ex Arrak. Finns det någon modell bland deras (eller hos andra märken) som är riktigt sköna? Köpte ett par Arrak för flera år sen som jag aldrig använt, midjan var för låg och obekväm och stretchen var hård snarare än följsam.
Jag tycker generellt att de flesta hundförarbyxor och fritidsbyxor har väldigt låg midja. Alla jag testat från hööks, revolution race, lundhags, engelsons och arrak har haft låg midja. Har lärt mig leva me det typ 😆 Astrid Wild är ett märke som gör fritidsbyxor med hög midja, pris runt 1500-2000kr. Tror fjällräven har några med högre midja också.
 
Jag tycker generellt att de flesta hundförarbyxor och fritidsbyxor har väldigt låg midja. Alla jag testat från hööks, revolution race, lundhags, engelsons och arrak har haft låg midja. Har lärt mig leva me det typ 😆 Astrid Wild är ett märke som gör fritidsbyxor med hög midja, pris runt 1500-2000kr. Tror fjällräven har några med högre midja också.
Jag har kikat på Astrid Wild, men det höga priset gör att jag drar mig för dem.
Är arrak så låga i midjan? Jag har funderat på att köpa ett par shorts därifrån av ha över sommar, men då är det kanske ingen bra idé. 😐
 
Jag tycker generellt att de flesta hundförarbyxor och fritidsbyxor har väldigt låg midja. Alla jag testat från hööks, revolution race, lundhags, engelsons och arrak har haft låg midja. Har lärt mig leva me det typ 😆 Astrid Wild är ett märke som gör fritidsbyxor med hög midja, pris runt 1500-2000kr. Tror fjällräven har några med högre midja också.

Jag hade mina misstankar om detta. Kanske får bli ett par från Uhip i alla fall. Alternativt några typ vandringstights. Använder nog inte fickorna så mycket, brukar ju ha väst.
 
Jag har kikat på Astrid Wild, men det höga priset gör att jag drar mig för dem.
Är arrak så låga i midjan? Jag har funderat på att köpa ett par shorts därifrån av ha över sommar, men då är det kanske ingen bra idé. 😐
Jag tycker att mina arrak är som de andra byxorna jag har/har testat. Dvs åt det lägre håller. Definitivt inte höga!
 
Jag har ett par RR-byxor med hög midja. Nordwand Highwaist. De är betydligt högre i midjan än andra fritidsbyxor jag provat. Så skönt att slippa glappet i ryggen om man böjer sig ner! Det är det jag ogillar mest med låg midja; när tröjan åker upp och byxorna dras ner och min stackars rygg fryser av att bli blottad. 🥶
Jag tycker att de är riktigt sköna iaf.
 
Jag har ett par RR-byxor med hög midja. Nordwand Highwaist. De är betydligt högre i midjan än andra fritidsbyxor jag provat. Så skönt att slippa glappet i ryggen om man böjer sig ner! Det är det jag ogillar mest med låg midja; när tröjan åker upp och byxorna dras ner och min stackars rygg fryser av att bli blottad. 🥶
Jag tycker att de är riktigt sköna iaf.
Är dom nya? När jag letade för två år sedan hittade jag inga där, tror jag testade typ hela sortimentet. Minns inte att det fanns någon highwaist modell då!
 
Har du kollat på Julas fritidsbyxa? Dom har hög midja. Har inte tänkt på hur stretchiga dom är, lite är det i alla fall. Jag gillar dom, sitter bra.
 
Jag använder Engelsons softshellbyxa Skärsjön i stall och till vardags. Rätt hög midja, ffa i ryggen vilket jag gillar när det är kallt, stretchiga och bekväma med stor rörelsefrihet, och billiga. Tyvärr är kvaliteten helt värdelös, med avseende på både sömmar och tyg. :meh:
 
IMG_20230412_102134907.jpg

Såhär sitter modellen jag skrev om. Jag är 173 cm och väger 65-66 kg och har storlek M. Underställ under byxorna på denna bild. De går upp över naveln fram och såhär högt i bak. 😍
Fotobombad av skäggis. 😂
 
Jag använder Engelsons softshellbyxa Skärsjön i stall och till vardags. Rätt hög midja, ffa i ryggen vilket jag gillar när det är kallt, stretchiga och bekväma med stor rörelsefrihet, och billiga. Tyvärr är kvaliteten helt värdelös, med avseende på både sömmar och tyg. :meh:
För en byxa som kostar under 500 spänn så får man nog räkna med att de skarvar någonstans, tänker jag?
De ska ju såklart inte trilla i bitar, men är de bekväma och fyller sin funktion så kan jag tänka mig att köpa ett par nya om året.
 
@Therese1988 vad menar dem med ställbar midja? Verkar ju onekligen som att den kan vara ett bra alternativ. Hur har kvalitén verkat?
Mina heter RR Nordwand Highwaist Stretch Pants. Midjan är inte ställbar, men väldigt stretchig. Grymt sköna byxor! Jag bor i mina. Jag har dock bara haft dem i några veckor, så jag kan tyvärr inte uttala mig om hållbarheten på lång sikt. Men hittills är jag väldigt nöjd!
 
Jag kan inte säga något om kvaliteten, men fick precis hem ett par fritidsbyxor från cellbes equestrian och dom är höga i midjan! Gick nog en 4-5 cm ovanför min navel. Kändes som en skön byxa när jag provade dom.
 
Någon som sitter på bra tips när det kommer till shorts?

Har dragit på mig ett par shorts idag :D och känner jag mig själv tillräckligt bra för att veta att nu är det shorts och sandalväder tills vidare.
 
Shorts? Säger Dobsom igen då, modell Sanda. :) Tunna, mjuka stretchiga och sitter snyggt. Höga baktill och lägre fram så att man slipper skav vid naveln.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp