Smidigt knäskydd?

Rie

Trådstartare
Jag har funderat på att skaffa ett knäskydd till mitt ena knä som stöd när jag dansar.
Ett som ger lite stöd men ändå är mycket smidigt.

Vad har ni att rekommendera?
 
Jag har funderat på att skaffa ett knäskydd till mitt ena knä som stöd när jag dansar.
Ett som ger lite stöd men ändå är mycket smidigt.

Vad har ni att rekommendera?
Jag har haft flera varianter från apoteket genom åren. De som är som ett extra tjockt strumpskaft typ.
De har funkat bra både för riudning och löpning. Borde klara dans.

Nu har jag ett som har en form av stödskena i sig och det tycker jag är lite för klumpigt
 
  • Gilla
Reactions: Rie
Tack, då ska jag börja kolla där.
Har aldrig haft något skydd tidigare så det är väl bäst att börja med något smidigt och hoppas att det räcker med det.
 
Jag har haft flera varianter från apoteket genom åren. De som är som ett extra tjockt strumpskaft typ.
De har funkat bra både för riudning och löpning. Borde klara dans.

Nu har jag ett som har en form av stödskena i sig och det tycker jag är lite för klumpigt
Har du det där som är ledat med en metallskena?
 
Tack, då ska jag börja kolla där.
Har aldrig haft något skydd tidigare så det är väl bäst att börja med något smidigt och hoppas att det räcker med det.
Och tycker du inte att de smidiga ger tillräckligt med hjälp rekommenderar jag att tejpa. Hjälper oerhört bra och är inte svårt. Finns instruktionsvideos på YT.
 
Jag har knäskydd när jag åker skidor. Den typ jag har (mjukt som dras på) finns att köpa på de flesta apotek. Knäskyddet jag har som jag gillar mest liknar denna https://www.rehaboteket.se/ortos/kna/knaskydd-basic-sport Den är mjuk/rörlig men ger värme och visst stöd. Har även ett knäskydd som är tunnare, mer strumpa/bandage variant, som också dras på - tycker dock inte den alls ger lika mkt stöd/är lika bra.

Jag har även ett knäskydd med en metallskena på vardera sida (som @dobbis nämnde) (också köpt på apotek). Denna använda jag dock bara efter jag opererade korsbandet - inte direkt efter operationen men efter typ 2 veckor och jag använde den av och till under några veckor. Jag skulle dock inte använda denna modell vid fysisk aktivitet. Använde denna modell alltså bara under en kortare period efter min knäoperation.
 
Börjar nog med det smidigaste och hoppas att det går bra.
Det är lite i förebyggande syfte.
Jag har känt av knäet en aning när förarna i dans gör en tur som innebär en vridning samtidigt som benet är böjt och mitt högerknä har signalerat lite försynt att det inte tycker om det där.
Visserligen kan jag säga det åt föraren men det är lätt att glömma bort så löser det sig med så enkelt som ett skydd - skönt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
438
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Karfitsa
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp