Smink för någon som aldrig sminkar sig.

Fantasyfire

Trådstartare
Hej!
Jag brukar aldrig sminka mig och de få gångerna jag har försökt har resultatet blivit katastrofalt - till stor det p.g.a. att jag inte har rätt produkter och redskap. Enbart foundation, mascara och ögonskugga räcker nog inte för att få ett snyggt resultat...
Frågan är då vad jag ska välja för produkter för att få ett snyggt naturligt resultat utan krångel. Jag vill inte kleta på hela sminkhyllan, bara tillräckligt för att jämna ut hudtonen, dölja mörka ringar och blemmor och få mitt ansikte och mina ögon att se lite piggare ut. Jag gillar ekologiska produkter men vill samtidigt komma undan så billigt som möjligt :)
 
Sv: Smink för någon som aldrig sminkar sig.

Jag kör på primer på hyn och concealer runt ögonen och på finnar. Sen fyller jag i ögonbrynen, böjer ögonfransarna och kletar på mascara. Har helt skippat foundationen till vardags nu eftersom min hy blir så kokko då.

Tycker man kommer rätt långt med "fräschheten" bara man fyller i ögonbrynen och ögonfransarna. Sen är det snyggt med lite solpuder såhär på våren och sommaren :)

Har smashbox primer, make up stores concealer och mascara från Max factor. Solpudret är något äldre från bare minerals :)
 
Sv: Smink för någon som aldrig sminkar sig.

Japp, ögonbryn är väldigt viktiga grejer.

(Lätt tonad) fuktcreme + en bra concealer + puder och/eller rouge gör susen för min hud.
Lite eyeliner (för dagen grön :D) och mascara och läppglans på det så är jag fräsch hela dagen :)
 
Sv: Smink för någon som aldrig sminkar sig.

Kanske de nya CC produkterna kunde vara något för dig? De skall ju täcka mer än BB produkterna. Jag har dock inte provat någon själv. Däremot kan man enkelt gå in på Kicks be om hjälp av val vid kulör samt ett litet prov så du får känna på det hemma. Bästa mascaran som nästan kan mäta sig med tex Lancome är helt klart Max factors nya clump defy. Ögonbryns"skuggan" från Body Shop är riktigt bra pigment i
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska på rockkonsert imorgon och vill smälta in bland mina kompisar med en rockig look. Problemet är att jag är urkass på att sminka...
2
Svar
25
· Visningar
3 902
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp