Bukefalos 28 år!

Sminkfråga

Rosett

Trådstartare
Obs. Det här är ingen åsikt om någons utseende, jag bara undrar över en sak.
Sminkar mig inte själv så har ingen koll.

Ser rätt ofta att sminkade kvinnor, mest på tv, har som en ljus/vitaktig fläck/prick vid ögonvrån, mellan ögat och näsan. Är det något som är modernt eller varför har de sminkat så?
 
Obs. Det här är ingen åsikt om någons utseende, jag bara undrar över en sak.
Sminkar mig inte själv så har ingen koll.

Ser rätt ofta att sminkade kvinnor, mest på tv, har som en ljus/vitaktig fläck/prick vid ögonvrån, mellan ögat och näsan. Är det något som är modernt eller varför har de sminkat så?
Är inte helt säker men för mig att det är conturing -nånting och just den sortens sminkning framhäver vissa drag som passar just på tv eller fotografi men ser väldigt överdrivet irl.

Edit: * contouring
 
Obs. Det här är ingen åsikt om någons utseende, jag bara undrar över en sak.
Sminkar mig inte själv så har ingen koll.

Ser rätt ofta att sminkade kvinnor, mest på tv, har som en ljus/vitaktig fläck/prick vid ögonvrån, mellan ögat och näsan. Är det något som är modernt eller varför har de sminkat så?

Man brukar säga att det ger ett öppnare intryck och illusion av att ögonen sitter längre ifrån varann.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 192
Senast: Silver Girl
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 629
Senast: tott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp