Sminktråden 2.0

nyponros

Trådstartare
Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla sminkbilder där och tänkte att näe, här har det hänt endel. De här bilderna ska vi försöka begrava långt bak i trådhimlen... :D

Jag är iallafall fortfarande sminknörd deluxe! Finns det fler? Hur sminkar ni er till vardags? Till fest? Vilka är era favoritprodukter?

Jag var ute i lördags och fotade (tyvärr med dålig mobilkamera) sminket då. Såhär blev det:

9F91853B-68DC-4DF5-A381-D7486F6C72CA.md.jpg


5C800B18-58AE-4201-A9B5-6492058CDE42.md.jpg


D078A997-F7DA-4657-9BE4-AC3A20D61396.md.jpg


När jag ska ut vill jag att sminket ska hålla sig fräscht så länge som möjligt. Jobbar därför massor på basen, med min favoritprimer, den foundation och concealer jag vet funkar bäst på min hud, löspuder, settingspray och så lite puder igen. Flera tunna lager och massor av blending för att undvika kakighet. Har alltid med mig transparent puder och en liten puderborste ut, och en concealer utifall att.

Till sminket ovan har jag använt:

en primerspray från urban decay
Clarins beauty flash balm
Lumene cc cream
It cosmetics bye bye undereye
Maybelline fit me concealer
By terry hyaluronic hydra powder
Benefit hoola bronzer
Benefit rockateur rouge
Mac soft and gentle highlighter
Anastasia brow pencil
Benefit precisely my brow pencil
Benefit gimme brow brow gel
Urban decay primer potion
Skuggor från colourpop, makeupgeek och morphe
Maybelline lash sensational mascara
Isadora lip liner i bare beige
Ett random neutrals läppstift från sephora collection
Clarins istant light natural lip perfector i 06
Urban decay all nighter setting spray
 
Då passar jag på att be om tips på en concealer för mörka ringar under ögonen.
Vill ha en lätt concealer som inte är för tjock för att undvika kakighet men som förstås ändå täcker hyfsat bra.
 
Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla sminkbilder där och tänkte att näe, här har det hänt endel. De här bilderna ska vi försöka begrava långt bak i trådhimlen... :D

Jag är iallafall fortfarande sminknörd deluxe! Finns det fler? Hur sminkar ni er till vardags? Till fest? Vilka är era favoritprodukter?

Jag var ute i lördags och fotade (tyvärr med dålig mobilkamera) sminket då. Såhär blev det:

9F91853B-68DC-4DF5-A381-D7486F6C72CA.md.jpg


5C800B18-58AE-4201-A9B5-6492058CDE42.md.jpg


D078A997-F7DA-4657-9BE4-AC3A20D61396.md.jpg


När jag ska ut vill jag att sminket ska hålla sig fräscht så länge som möjligt. Jobbar därför massor på basen, med min favoritprimer, den foundation och concealer jag vet funkar bäst på min hud, löspuder, settingspray och så lite puder igen. Flera tunna lager och massor av blending för att undvika kakighet. Har alltid med mig transparent puder och en liten puderborste ut, och en concealer utifall att.

Till sminket ovan har jag använt:

en primerspray från urban decay
Clarins beauty flash balm
Lumene cc cream
It cosmetics bye bye undereye
Maybelline fit me concealer
By terry hyaluronic hydra powder
Benefit hoola bronzer
Benefit rockateur rouge
Mac soft and gentle highlighter
Anastasia brow pencil
Benefit precisely my brow pencil
Benefit gimme brow brow gel
Urban decay primer potion
Skuggor från colourpop, makeupgeek och morphe
Maybelline lash sensational mascara
Isadora lip liner i bare beige
Ett random neutrals läppstift från sephora collection
Clarins istant light natural lip perfector i 06
Urban decay all nighter setting spray
Du är så bra på sminkning!
Jag kan önska att jag var lite mer intresserad och framförallt hade mer tålamod. Jag orkar liksom inte. Mascara och kajal är vad jag mäktar med, och lite highlighter blandad med min ansiktskräm.
Lite ögonskugga också om jag slår på stort!
 
Jag pasar på att fråga om tips på flytande foundation med moderat täckning för normal till torr hud.

Jag har i en massa år använt Smashbox Liquid Halo. Men den verkar ju borta nu.
Har haft Glo Minerals Lux Liquid foundation nu sist. Den är väl rätt ok. Men inte lika bra som Liquid Halo.

Har också haft YSL foundation Touch Eclat le tint. Den tycker jag är för täckande och synligt pudrig. Samma gäller Idun.

Jag vill inte ha sån där täckande, pudrig effekt. Jag vill att det bara ska jämna ut lite utan att se kakigt ut. Är jättepetig där.
Pris är mindre viktigt. Gärna att det finns i gula undertoner.

Hjälp en som inte hänger med längre!
 
Då passar jag på att be om tips på en concealer för mörka ringar under ögonen.
Vill ha en lätt concealer som inte är för tjock för att undvika kakighet men som förstås ändå täcker hyfsat bra.

Jag älskar fortfarande efter ca 20 år YSL Touche eclat och Dior Skinflash. Lätta produkter med ljusreflekterande pigment som kan få en att gå från zombie till superfräsch.
 
Jag pasar på att fråga om tips på flytande foundation med moderat täckning för normal till torr hud.

Jag har i en massa år använt Smashbox Liquid Halo. Men den verkar ju borta nu.
Har haft Glo Minerals Lux Liquid foundation nu sist. Den är väl rätt ok. Men inte lika bra som Liquid Halo.

Har också haft YSL foundation Touch Eclat le tint. Den tycker jag är för täckande och synligt pudrig. Samma gäller Idun.

Jag vill inte ha sån där täckande, pudrig effekt. Jag vill att det bara ska jämna ut lite utan att se kakigt ut. Är jättepetig där.
Pris är mindre viktigt. Gärna att det finns i gula undertoner.

Hjälp en som inte hänger med längre!

Jag tycker att du ska kika på Clarins skin illusion! Den är ganska ny, en pipettflaska (namnet har funnits förut men formulan är omgjord). Den riktar sig till normal/torr hy som vill ha en naturlig finish, som ser ut som hud. Jag har testat den några gånger och tycker att den är fin. Jag fick generösa prover på kicks i två olika nyanser 😊.

Mina favoriter är båda från Lumene, natural glow och deras cc cream. De har ungefär mediumtäckning och ser verkligen aldrig kakiga ut, det gör foundation väldigt lätt på min hud. Till och med de som ska vara för torr hy. Men inte dem! Gillar även lancome le teint miracle, den har lätt-medium täckning och smälter så himla fint in i huden.

Jag är väldigt nyfiken på sensais baser också men har inte hunnit testa än.
 
Då passar jag på att be om tips på en concealer för mörka ringar under ögonen.
Vill ha en lätt concealer som inte är för tjock för att undvika kakighet men som förstås ändå täcker hyfsat bra.

Har du svåra mörka ringar kanske en corrector kan vara en idé att lägga innan concealern. Annars tycker jag att it cosmetics bye bye undereye är grym under ögonen, och täcker iallafall knallröda finnar hur bra som helst. Jag har inte problem med mörka ringar så kan inte riktigt avgöra där. Den är tjock när den kommer ur tuben men värms upp på ett kick och blir väldigt krämig mellan fingrarna, jag har ofta problem med kakighet under ögonen men den ger mig aldrig det!

Mac Pro longwear är en concealer jag använde mycket för några år sedan, den är tunn i konsistensen men väldigt täckande, inte kakig och väldigt dryg. Dryg är den från it cosmetics också, fick ett prov av den för 1,5 år sedan på 5 ml, har använt den flera gånger i veckan sedan dess och har fortfarande hälften kvar :confused:
 
Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla sminkbilder där och tänkte att näe, här har det hänt endel. De här bilderna ska vi försöka begrava långt bak i trådhimlen... :D

Jag är iallafall fortfarande sminknörd deluxe! Finns det fler? Hur sminkar ni er till vardags? Till fest? Vilka är era favoritprodukter?

Jag var ute i lördags och fotade (tyvärr med dålig mobilkamera) sminket då. Såhär blev det:

9F91853B-68DC-4DF5-A381-D7486F6C72CA.md.jpg


5C800B18-58AE-4201-A9B5-6492058CDE42.md.jpg


D078A997-F7DA-4657-9BE4-AC3A20D61396.md.jpg


När jag ska ut vill jag att sminket ska hålla sig fräscht så länge som möjligt. Jobbar därför massor på basen, med min favoritprimer, den foundation och concealer jag vet funkar bäst på min hud, löspuder, settingspray och så lite puder igen. Flera tunna lager och massor av blending för att undvika kakighet. Har alltid med mig transparent puder och en liten puderborste ut, och en concealer utifall att.

Till sminket ovan har jag använt:

en primerspray från urban decay
Clarins beauty flash balm
Lumene cc cream
It cosmetics bye bye undereye
Maybelline fit me concealer
By terry hyaluronic hydra powder
Benefit hoola bronzer
Benefit rockateur rouge
Mac soft and gentle highlighter
Anastasia brow pencil
Benefit precisely my brow pencil
Benefit gimme brow brow gel
Urban decay primer potion
Skuggor från colourpop, makeupgeek och morphe
Maybelline lash sensational mascara
Isadora lip liner i bare beige
Ett random neutrals läppstift från sephora collection
Clarins istant light natural lip perfector i 06
Urban decay all nighter setting spray
Har du gått nån kurs eller hur vet du vilka saker som ska användas när och vart och hur mycket av varje?
 
Tack för era tips! Har nog av naturen ganska mörka ringar under ögonen och nu när jag laseropereat mina ögon och inte längre behöver glasögon syns det tydligt. Glasögonen dolde ringarna ganska bra. I övrigt är det nog det bästa jag gjort!
 
Jag sminkar mig inte så mycket men skulle vilja ha lite tips på produkter man kan ha mot mörka ringar under ögonen (de verkar ha kommit ungefär samtidigt som bebis kom:D).

Den du tipsade om @nyponros, funkar den utan foundation? Jag använder aldrig foundation utan enbart en dagkräm (utan färg) så behöver liksom produkter som funkar självständigt så att säga. :)

Önskar även tips på någon bra primer att ha under ögonskuggan.

Och just det, jag är inte gjord av pengar så budgettips är extra välkomna:p
 
Nu har jag varit och införskaffat en concealer. Det blev dock Estee Lauder double wear stay in place flawless concealer. Det var den första de rekommenderade på Kicks "om jag ville ha en bra". Dyr var den men är väldigt nöjd med den.
I vilket ljus sminkar du dig nyponros? Förstår att naturligt dagsljus är det nästa men finns det nåt särskilt man ska tänka på få man köper lampa/ lysrör? Sminket kan ju se väldigt olika ut betoende på vilket ljus man är i.
 
Nu har jag varit och införskaffat en concealer. Det blev dock Estee Lauder double wear stay in place flawless concealer. Det var den första de rekommenderade på Kicks "om jag ville ha en bra". Dyr var den men är väldigt nöjd med den.
I vilket ljus sminkar du dig nyponros? Förstår att naturligt dagsljus är det nästa men finns det nåt särskilt man ska tänka på få man köper lampa/ lysrör? Sminket kan ju se väldigt olika ut betoende på vilket ljus man är i.

Du får recensera den sen! När jag sminkade mig mycket en gång i tiden var Double Wear-foundationen en stor favorit. Nu är jag för snål eftersom jag sminkar mig så väldigt sällan. :D
 
Jag pasar på att fråga om tips på flytande foundation med moderat täckning för normal till torr hud.

Jag har i en massa år använt Smashbox Liquid Halo. Men den verkar ju borta nu.
Har haft Glo Minerals Lux Liquid foundation nu sist. Den är väl rätt ok. Men inte lika bra som Liquid Halo.

Har också haft YSL foundation Touch Eclat le tint. Den tycker jag är för täckande och synligt pudrig. Samma gäller Idun.

Jag vill inte ha sån där täckande, pudrig effekt. Jag vill att det bara ska jämna ut lite utan att se kakigt ut. Är jättepetig där.
Pris är mindre viktigt. Gärna att det finns i gula undertoner.

Hjälp en som inte hänger med längre!

Jag använder denna:
https://skincity.se/sv/cellular-per...PObY56A5GIRB2Jr0IKYHZT-6JXcXRMIxoCO18QAvD_BwE

Lite dyr kanske (800) men räcker typ 8 månader om man sminkar sig varje dag. Den är awesome! Applicerar med foundationsborste.
 
En tråd med sminkexperter 😁. Så bra.
Hjälp.
Det verkar som att Smashbox foundation BB Water Camera Ready har försvunnit. Den var perfekt ton i ton i light för mig och framför allt: den lade sig inte i porer och rynkor och förstärkte dem. Nu vet jag inte vad jag ska köpa, har varit på Kicks i omgångar men får bara tips om hudvårdsprodukter, då ingen av deras förslag fungerar, vilket inte alls löser mitt problem. Har någon tips på foundation som passar en lätt rynkig blandhud? Tills vidare använder jag Glam Nude BB Cream från L'Oréal som fungerar till vardag men jag vill ha foundation till fest.
 
CC-cream funderar jag på, och har läst mycket positivt om It Cosmetics och Lumene. Vad har ni för tankar om dessa?
Tack vare bra hudvård kan huden nog nästan räknas som ”normal” nu, men lite känslig och reaktiv hy som rodnar lätt, särskilt nu på vintern.
 
Ska på gala på måndag. Är ganska ljus i hyn, mörk blont hår och grönblå ögon.
Någon som har tips, eller go-to make up som ni brukar göra? Tänker framförallt ögon/ läppar?

Jag har hår en liten bit nedanför axlarna, någon som har en snygg men enkel uppsättning?

Kan alltid leta inspo på pinterest, men tänker dumt om vi har experter här. :)
 
CC-cream funderar jag på, och har läst mycket positivt om It Cosmetics och Lumene. Vad har ni för tankar om dessa?
Tack vare bra hudvård kan huden nog nästan räknas som ”normal” nu, men lite känslig och reaktiv hy som rodnar lätt, särskilt nu på vintern.
Jag har känslig hy och har själv funderats på Lumene. Tycker min hy har funkat bra på Lumene. Däremot så reagerade den helt plötsligt i måndags på ansiktfuktande krämen?
Men förtillfället har jag mycket eksem i hårbotten och rodnad hud i ansiktet. Vet inte om det var så mycket input. Men funderar fortfarande på den.
 
Jag sminkar mig inte så mycket men skulle vilja ha lite tips på produkter man kan ha mot mörka ringar under ögonen (de verkar ha kommit ungefär samtidigt som bebis kom:D).

Den du tipsade om @nyponros, funkar den utan foundation? Jag använder aldrig foundation utan enbart en dagkräm (utan färg) så behöver liksom produkter som funkar självständigt så att säga. :)

Önskar även tips på någon bra primer att ha under ögonskuggan.

Och just det, jag är inte gjord av pengar så budgettips är extra välkomna:p
Jag fick Maybellienes nya, med en liten kudde. Älskar den! Min hy börjar visa ålderstecken (35+) och andra har oftast lagt sig i smårynkor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp