Sminktråden

Är eyeliner magi? Bara för de som har fått brev från Hoggward? det funkar bara inte!
Det är jättesvårt i början och kräver övning.
Finns en del tips på hur man kan få det snyggt på exempelvis TikTok. Har förstått att det kan vara lättare att börja med ögonskugga och en smal pensel då det är lättare att rätta till.

Själv gillar jag inte eyeliner alls särskilt mycket så gör typ aldrig det.
 
Är eyeliner magi? Bara för de som har fått brev från Hoggward? det funkar bara inte!

Jag tycker det är mycket lättare (och passar min ögonform bättre) att bara köra eyeliner på ungefär halva ögonlocken. Från ytterkanten/vingspetsen fram till där locket börjar dippa neråt/inåt liksom 🙂

Personligen så gillar jag flytande eyeliners med en tunn pensel bäst men det är ju så olika! En variant som är lätt att tvätta bort är smidigt att öva med oavsett format.
 
Är eyeliner magi? Bara för de som har fått brev från Hoggward? det funkar bara inte!
Jag klarar inte alls med penna och då har jag verkligen försökt, flera gånger ila av många år 😅 tycker pensel är mkt enklare, jag använder nån typ av gele eyeliner tror jag det heter. Håller också med om att tutorials är bra å kolla på, jag kollar mkt på youtube 😊

Penseln jag använder är ganska fast, inte smal men som en vinklad borste, samma som många har till sina ögonbryn

Typ en sån här

https://www.boozt.com/no/no/nyx-pro...MIh7_q1t-G_wIVsZ9oCR2eIgReEAQYASABEgLMe_D_BwE
 
Är eyeliner magi? Bara för de som har fått brev från Hoggward? det funkar bara inte!

Mina ögon passar bara för eyeliner på halva ögat, inte alla kan ha eyeliner som går hela vägen från ögonvrån. Vi har olika ögonformer :).

Öva med typ en brun ögonskugga och en smal pensel först, att bara sätta yttersta tredjedelen av ögat jämnt och nära fransarna. När du får till det och det ser fint ut, prova om det funkar med halva, sen hela.

Ska man göra en skarp eyeliner med vinge finns det flera olika märken som gör "blöta pennor" som jag tycker är lätt att få fint. Men där har man mindre marginaler för darr på handen än ögonskugga med borste, eller vanlig penna.
 
Någon som har provat Essence från Lyko? Vad tycker ni om det märket?

Jag har ett puder, ett bananpuder, och en flytande foundation från dom som jag tycker var otroligt prisvärda. Foundationen spär jag dock oftast ut med lite squalane-olja.

Min hud verkar tåla dom bra men jag tog dom som var för känslig hud. Och för den pengen var det värt att prova...
 
Jag har ett puder, ett bananpuder, och en flytande foundation från dom som jag tycker var otroligt prisvärda. Foundationen spär jag dock oftast ut med lite squalane-olja.

Min hud verkar tåla dom bra men jag tog dom som var för känslig hud. Och för den pengen var det värt att prova...
Låter lovande.
Vad är bananpuder för något?
 
Låter lovande.
Vad är bananpuder för något?

Hade ingen aning heller innan jag köpte 😂.

Kopierar in en produktinfo:

"är ett beige-gult puder som används för att ljusa upp centrala delarna i ansiktet. Använd under ögonpartiet för att neutralisera mörka ringar under ögonen och kinder för att subtilt färgkorrigera rodnader och rosa undertoner."

Jag använder lite under ögonen och sidan av näsan. Har lite subtil "fjäril" som jag verkligen hoppas inte är SLE-relaterad... Mamma har fler symtom och har blivit diagnostiserad av och på men shh shhh jag är bara röd i fejset för tillfället 😅.
 
Är eyeliner magi? Bara för de som har fått brev från Hoggward? det funkar bara inte!
Vad är det som gå snett tycker du?

Jag älskar eyeliner! Typ allt i mina sminkningar har ändrats en del genom åren. Men eyeliner har jag haft sen mellanstadiet på ett lite liknande vis. Kanske kan jag komma med ngt tips.
 
Vad är det som gå snett tycker du?

Jag älskar eyeliner! Typ allt i mina sminkningar har ändrats en del genom åren. Men eyeliner har jag haft sen mellanstadiet på ett lite liknande vis. Kanske kan jag komma med ngt tips.
Jag klara inte att lägga den tillräckligt tunt, eller smal linje
 
Hoppas det är okej att jag hoppar in såhär i tråden! Jag ska nämligen på ett bröllop om ett par veckor och då är det dags för war paint (jag och en kompis kallar det just för war paint för att vi båda är newbies på det och vill inte ta det allt för seriöst, haha!).
Det blir min cc-cream som vanligt, lite ifyllda ögonbryn, antagligen ingen ögonskugga och maskara. Alltså väldigt neutralt men piffat eftersom det är ett bröllop. Mitt "problem" är dock munnen. Jag har mina två favoritläppstift från Mac varav ett som jag känner är okej men skulle nästan vilja ha något annat än läppstift.. Inget läppglans för det tycker jag bara blir kladdigt.. Vad är er erfarenhet av "tinted lip balm" eller liknande? Annars tar jag gärna emot tips på hur man får Macs mini-versioner av läppstift att vara lite mer... Hångelvänligt :angel:
 
Jag klara inte att lägga den tillräckligt tunt, eller smal linje

Prova köpa olika pennor och penslar, det finns de som är lättare att applicera och de som är svårare. Sen är det också träna, träna, träna men det är lättare beroende på vilken penna/liner man föredrar.
Sen kan man också åstadkomma en liknande eyeliner-look med rak liten platt pensel och ögonskugga.

Sen blir det aldrig perfekt eller precis likadant på bägge ögonen..
 
Vad har du för eyeliner?
Var vill du ha eyelinern?
IMG_20230522_212941.jpg

Och jag vill ha en tunn linje ovanför fransarna hur. Måste pröva fram det
 
Visa bifogad fil 119637
Och jag vill ha en tunn linje ovanför fransarna hur. Måste pröva fram det

Kanske lättare att börja med en träpenna eller gelpenna? Jag gillar fiberpennorna som påminner om tuschpenna, kräver stadig hand men är lätta att applicera utan kladd.
Just den där tycker jag är en av de lite klurigare att få till bra även om det går.

Googlade precis på eyelinersen jag använder och de var tydligen dyra (har fått i julklapp) men har man råd så är de definitivt trevliga.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 701
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 806
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp