- Svar: 11
- Visningar: 861
Under måndagen isolerades stallbacken vid travbanan Umåker i Umeå på grund av misstänkt smitta, då två hästar insjuknat. Men under tisdagen kom nya besked – hästarna hade ingen ovanlig smitta utan hade fått en elchock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djur kan känna av lägre strömstyrka än människor.Men märker man inte om man går in i en box att man själv får stötar? Eller hur visade sig elfelet?
Men vilket typ av elfel? Det är det jag undrar. Och på vilket sätt. Jag hade definitivt märkt av det vid tex mockning oavsett skorDjur kan känna av lägre strömstyrka än människor.
T.ex. om en eltråd ligger på marken så kan de känna av det i marken runtom (läste om det för länge sen så minns inte var jag läste det).
Människor har väl oftast gummisulor också, som isolerar(?). Hästar brukar ha järnskor.
Men vilket typ av elfel? Det är det jag undrar. Och på vilket sätt. Jag hade definitivt märkt av det vid tex mockning oavsett skor
Elchock låter som ganska kraftigt ändå? Kanske bara dåligt ordval.Krypström pga dåligt jordat
Nej människoskor leder ju inte så det lär du inte göra. Metallskor gör det dock
Nja, om hästen kastar sig mot väggarna är det nog en chock för hästen.Elchock låter som ganska kraftigt ändå? Kanske bara dåligt ordval.