Bukefalos 28 år!

Smittar hormoner?

mian1

Trådstartare
Påverkas hunden av mattes hormoner?

Ester var ju helt galen när hon var skendräktig. Något sådant har vi aldrig sett förut och vi trodde på allvar att det kunde vara psyket som det var fel på och inte hormonerna. Jag hade tänkt spara till en sterilisering, men det varkar skjutas på framtiden efter att en smitare kört av dragkroken på min parkerade bil :mad:

I vilket fall så löpte Doris samtidigt som Ester började bli skendräktig och jag var gravid. Även efter att Doris löpt klart så var Ester tydligt skendräktig och verkade vara orolig och hon vaktade mig. Flög på Doris om hon kom mellan mig och Ester.

När jag fött mitt barn och kom hem från BB så är skendräktigheten som bortblåst. Ester är aldrig så snäll och omtänksam mot Doris och katterna, men hon vaktar bebisen. Inte så att hon flyger på något av de andra djuren, men hon markerar ifall Doris eller nån katt vill hoppa mot barnvagnen eller mot någon som bär på barnet. Men inga slagsmål, inga utfall och inget nervöst beteende. På en enda dag så blev hon vår gamla Ester igen och det märks inte ett spår av skendräktighetsproblemen?

Kan det varit "mitt fel"?
 
Sv: Smittar hormoner?

När Alfa-Honan är dräktig, så blir i alla fall Beta-honan skendräktig.
Kanske även någon mera.
Detta är en säkerhetsåtgärd, för att någon skall kunna sörja för valparna om Alfa-honan blir sjuk.

Valparna är ju flockens gemensamma angelägenhet, och de får inte förloras bara för att Alfa-honan blir sjuk, skadad eller på annat sätt förolyckas.
 

Liknande trådar

D
Övr. Hund Hej Jag har för ett par månader sedan tagit mig an en amstaffmix på tre år, alltså omplacering. Den förre ägaren hade låtit honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp