Smörförvaring?

Såhär förvarar jag smör om jag inte vill ha kladdig papper :up: :D
smo_r_250gr_4.jpg
 
Öppnar på kortänden och viker ner pappret på det viset. På så vis går smörkniven att förvara längs sidan på smöret. Skver alltid lager för lager så det inte grävs runt i hela paketet när man tar av det. Ställer paketet i brödkorgen ihop med knäckebrödet och så in i skafferiskåpet.
 
Att förvara smör i rumstemperatur känns ohygieniskt. Det kanske inte är det, men det känns så. Och jag hatar kladdigt smör. Bregott på smörgåsen och stenhårt smö i kylen.
Har man inte alltför varm rumstemperatur håller smör hyggligt länge utan att bli dåligt. Öppnat paket hinner gå åt - de andra ligger i frysen tills de ska användas.
 
Hur förvarar ni ett smör i kylen? Alltså typ ett sådant vanligt 500 gramspaket man köper i tunt papper. Jag har testat lite varianter men inte blivit riktigt nöjd. Hade velat ha något främst i glas o har bla testat matlådor men aldrig hittat någon perfekt. Måste ju finnas massa varianter på en så vanlig produkt!
I paketet det kom i. Viker det runt skyddande.

I rumstemperatur om det ska bres på macka (så hade vi alltid på landet) då på assiett med skål över, bara en bit av det. Men vi använder Bregott normalt till macka o smör till bak.
 
Senast ändrad:
Hur förvarar ni ett smör i kylen? Alltså typ ett sådant vanligt 500 gramspaket man köper i tunt papper. Jag har testat lite varianter men inte blivit riktigt nöjd. Hade velat ha något främst i glas o har bla testat matlådor men aldrig hittat någon perfekt. Måste ju finnas massa varianter på en så vanlig produkt!


Har mitt sådant paket i en Nils Johan burk i genomskinlig plast med bruna blommor ich bruntlock😃
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 241
Senast: Mirre
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 372
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Någon som kan tipsa? Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns...
Svar
16
· Visningar
918
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp