Smörja med minkolja?

A

anna210

Någon som använder minkolja att smörja läder med?
Har testat det på min sadel och det verkar jättebra, vet dock inte hur det blir i längden... :smirk:
Läste att minkolja var bra att smörja med - någon annan som vet hur det ligger till? :)
 
Är jag den enda häsr som smörjer med minkolja?
Vad tycker experten Mike om detta? :bow:
Den minkoljan jag har är av märket Boston...
 
Sv: Smörja med minkolja?

Smörjer ibland med det. Eftersom det både fettar in lädret och sedan skyddar mot vatten tycker jag det är jättebra :D Pappa har det på sina jaktstövlar som är gjorda av läder, jättemjuka och släpper inte in något vatten :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 230
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: MiniLi
·
Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp