Bukefalos 28 år!

Smoothie recept

IngridGun

Trådstartare
Jag älskar smoothies och är ständigt på jakt efter nya recept. Så sitter ni på ett recept så dela gärna med er.

En favorit just nu är en Hallon & lakrits, speciellt när det där söt suger slår till.
Enkelt på är det bara att mixa ihop hallon, kvarg och lakrits pulver (ca 1 krm). Jag har aldrig några mått utan kör på höften efter behag ;)
 
Sv: Smoothie recept

Men GUD vad gott det lät! Aldrig tänkt tanken på att man kan använda lakritspulver till det. Måste inhandlas! :d
 
Sv: Smoothie recept

Åhhh va gott med lakrits!
Köper man det i affärn?
Blir inte smoothien väldigt fast av bara kvarg?
Jag har alltid mjölk i också för att få den rinnande..
 
Sv: Smoothie recept

Åhhh va gott med lakrits!
Köper man det i affärn?
Blir inte smoothien väldigt fast av bara kvarg?
Jag har alltid mjölk i också för att få den rinnande..

Jag hittade lakrispulver på min Ica butik. Jag brukar spä ut med vatten om det blir tjockt. Men i regel tycker jag bär innehåller mycket vätska, så att dte inte behövs, men det är en smak sak.
 
Sv: Smoothie recept

Äppelpaj smoothie blev en hit på förskolan där jag jobbar :) Här har jag lite mått för ovanlighetens skulle

2dl yoghurt naturell (går bra med vanilj också)
1-2 äpple
ca 0,5 dl havregryn
Kanel
Eventuellt mjöl eller äpplejucie om man tycker den blir tjock

Skala äpplet och dela det i mindre delar, släng ner att i mixerna och kör runt till en jämt dryck.
 
Sv: Smoothie recept

Min senaste obsession är avocadosmoothie! Alla mått är ca-mått men på ett ungefär har jag i:

1 stor avocado
2 kiwis
2-3 päron (beroende på storlek)
Naturell yoghurt efter behag, men runt 2 dl brukar bli lagom för rätt konsistens
 
Sv: Smoothie recept

Oj, det lät gott!
Jag äter numera enbart smoothies till frukost och har liksom inget recept.

Basen består av blötlagda chiafrön och kokosolja. I det har jag bär, t ex hallon, jordgubbar eller blåbär. Ibland har jag i banan, ananas, mango, gurka, melon eller vad som finns i kylen. Jag mår bra hela förmiddagen.
Barnen får ungefär samma men ofta med mjölk och turkisk yoghurt i. Barnen var tidigare kinkiga med frukost och ville inte ha men nu får de en jättebra start på dagen!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 345
Senast: Åsa A
·
Mat Sammanfattning av den långa texten nedan: Jag söker snabblagade, enkla recept till en person som snart flyttar iväg till college...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 816
Senast: Mumfie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 905
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En stor del av min tid går fortfarande åt till att försöka jaga vidare efter något som kan lösa mina hälsoproblem och få mig att må...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp