Smörgåstårta

Problematisk

Trådstartare
Äter ni smörgåstårta? Vid vilka tillfällen?
Jag är lite nyfiken på att prova, men... Jag avskyr majonnäs, är känslig för "konstiga" smaker och konsistenser, och det enda i "köttväg" jag skulle kunna tänka mig är kalkon, kyckling och kanske kallrökt lax :o
Går det ens att göra en smörgåstårta som skulle passa mig?
Om ni sitter på nåt bra recept eller så, dela gärna med er :)
 
Äter ni smörgåstårta? Vid vilka tillfällen?
Jag är lite nyfiken på att prova, men... Jag avskyr majonnäs, är känslig för "konstiga" smaker och konsistenser, och det enda i "köttväg" jag skulle kunna tänka mig är kalkon, kyckling och kanske kallrökt lax :o
Går det ens att göra en smörgåstårta som skulle passa mig?
Om ni sitter på nåt bra recept eller så, dela gärna med er :)

Känns som att jag är den enda som avskyr smörgåstårta. Står alltid över om det bjuds.

Men då är jag inget fan av pålägg överhuvudtaget.. :D
 
Prova mammas!

Ett lager med leverpastej och färsk gurka (vattna av gurkan)
Ett lager med ägg och räkor i Philadephiaost.
Utanpå, räkost eller Philadephiaost med räkor.
Lägg i rader, hackad tomat, hackade ägg, dill ovanpå. Gillar solrosskott också dock inte original :angel:

Rena smaker, ingen majo, inte för tjock!
 
Äter ni smörgåstårta? Vid vilka tillfällen?
Jag är lite nyfiken på att prova, men... Jag avskyr majonnäs, är känslig för "konstiga" smaker och konsistenser, och det enda i "köttväg" jag skulle kunna tänka mig är kalkon, kyckling och kanske kallrökt lax :o
Går det ens att göra en smörgåstårta som skulle passa mig?
Om ni sitter på nåt bra recept eller så, dela gärna med er :)

Har du aldrig ätit smörgåstårta? Hur har du lyckats undvika det? Har du aldrig blivit bjuden? (Smileyfunktionen funkar ej för tillfället men tänk dig en sån som skrattar stort med ögonen stängda).

Beställ en från Ica och prova !
 
Nope, undviker att äta det så långt jag bara kan. Jag delar avskyn för mayo. Och ev leverpastej, kokta ägg osv. Var kinkig med maten som liten men är betydligt bätte nu, dock verkar smörgåstårta kombinera det mesta av det jag fortfarande har svårt för :o
 
Jag pallar inte heller traditionell smörgåstårta med majonnäs, räkor och leverpastej och diverse. :crazy: Men som @TinyWiny sade kan man ju faktiskt fylla med precis vad som helst efter smak.
Jag har inte provat själv men kan absolut se hur själva konceptet kan modelleras efter de flesta smaker.
 
Jag älskar smörgåstårta!
Har inga problem med majonnäs. Det enda jag har problem med är lax och tonfisk som jag tycker är vedervärdigt.

På mitt nuvarande jobb bjuds det på smörgåstårta vid festliga tillfällen. Det finns ett bageri i centrum som gör jättegoda som vi beställer ifrån.
 
Mmm...smörgåstårta, speciellt med lax :d:love:
Man ska alltid göra/beställa så mycket att det blir lite rester att äta till frukost.

Gillar även de lite "modernare" versionerna, som är gjorda som en cheesecake med kavring (eller malaxlimpa) som botten.
Polarbröds halvmånar fungerar ypperligt som botten till en rund smörgåstårta.

En smörgåstårta kan i princip innehålla vad som helst, så prova googla recept (utan majonäs) och se om du hittar något som låter lockande. En smörgåstårta blir dessutom smakrikare om man fyller den en dag före man ska äta den. Då garnerar man den oftast på serveringsdagen.
 
Äter ni smörgåstårta? Vid vilka tillfällen?
Jag är lite nyfiken på att prova, men... Jag avskyr majonnäs, är känslig för "konstiga" smaker och konsistenser, och det enda i "köttväg" jag skulle kunna tänka mig är kalkon, kyckling och kanske kallrökt lax :o
Går det ens att göra en smörgåstårta som skulle passa mig?
Om ni sitter på nåt bra recept eller så, dela gärna med er :)
Nej fyfan vad äckligt det är.
 
Jag tycker smörgåstårta är jättegott om den görs på saker som jag gillar!
Jag äter dock inte fisk eller skaldjur så jag avstår alltid ”standardsmörgåstårta”.
 
Har du aldrig ätit smörgåstårta? Hur har du lyckats undvika det? Har du aldrig blivit bjuden? (Smileyfunktionen funkar ej för tillfället men tänk dig en sån som skrattar stort med ögonen stängda).

Beställ en från Ica och prova !

Jo, jag har nåt minne i bakhuvudet att det bjöds på smörgåstårta på nån äldre släktings kalas en gång när jag var liten. Jag antar att jag inte gillade det (det minns jag dock inte :p) eftersom jag därefter alltid ryggat tillbaka när jag sett en ;)

Icas (och andra färdigköpta) innehåller väl i regel majonnäs?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 714
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 650
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp