Smörgåstårta

Jag tycker skaldjurs/fiskbaserad smörgåstårta är gott, så länge den är fräsch. Dvs inte kopiösa mängder majonnäs :yuck:

Något jag tycker är riktigt ruskigt är blandad smörgåstårta, dvs både skaldjur, fisk och kött... då svälter jag hellre. Mimosasallad går bort men det behöver väl nästan inte sägas, det är ju självklart.
 
Okej jag kanske ska klargöra här att mitt inlägg om vilka som inte föredrar prinsesstårta, följt av TVÅ st :D :D -smileys, INTE var allvarligt menat. Inga fler redovisningar över vem som föredrar vad behövs. Den som fortsatt vill veta det kanske kan starta en omröstning i frågan :)
 
Äter ni smörgåstårta? Vid vilka tillfällen?
Jag är lite nyfiken på att prova, men... Jag avskyr majonnäs, är känslig för "konstiga" smaker och konsistenser, och det enda i "köttväg" jag skulle kunna tänka mig är kalkon, kyckling och kanske kallrökt lax :o
Går det ens att göra en smörgåstårta som skulle passa mig?
Om ni sitter på nåt bra recept eller så, dela gärna med er :)
Kan vara den konstigaste och mest oaptitliga "maträtt" jag nånsin stött på... vitt bröd med kladd? Nätack.
 
1997 gjorde mamma och jag en god lakto-vegetarisk smörgåstårta. Sedan dess har det tyvärr inte blivit någon smörgåstårta för mig.
Smörgåstårta serveras på årsmöten, på jobbet och på öppet hus-firanden.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 667
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp