SMS-reklam från rasistparti

Migo

Trådstartare
Detta kom just. Otäckt neutral avsändare och med uppmaning att rösta på nazistjävlarna i Alternativ för Sverige.

Jag har nixat nummer och har INTE gett dem tillåtelse att skicka till mig. Hur/vart anmäler jag detta?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190523-100542_Messages.jpg
    Screenshot_20190523-100542_Messages.jpg
    53,9 KB · Visningar: 488
Tror att det är tillåtet tyvärr, som samhällsinformafion.

Edit: från nixtelefon.org
”Spärren i NIX-Telefon gäller inte samtal som rör marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer, religiös upplysning eller annat som anses ha samhällsintresse. Därför kan du få den sortens samtal även om du spärrat ditt nummer hos NIX-Telefon.”
 
Tror att det är tillåtet tyvärr, som samhällsinformafion.

Edit: från nixtelefon.org
”Spärren i NIX-Telefon gäller inte samtal som rör marknadsundersökningar, samhällsinformation, politiska kampanjer, religiös upplysning eller annat som anses ha samhällsintresse. Därför kan du få den sortens samtal även om du spärrat ditt nummer hos NIX-Telefon.”
Fast de skriver inte ut avsändare, så hur kan det vara samhällsinformation?
 
Intressant egentligen. Jag kan inte komma på att jag fått SMS från ett parti tidigare? Känns inte riktigt kutym, man riskerar nog att irritera en del folk?
Fast jag tror att sms kommer ersätta pappersinformation allt mer. Det är väl egentligen bättre med elektronisk information än att det ska tryckas en massa flyers som stoppas i brevlådor? Sms är ju något som börjar bli allt mer av en elektronisk brevlåda än en tvåpartskommunikationsväg, så jag tror att vi kommer se mer av det här framöver.
 
Fast jag tror att sms kommer ersätta pappersinformation allt mer. Det är väl egentligen bättre med elektronisk information än att det ska tryckas en massa flyers som stoppas i brevlådor? Sms är ju något som börjar bli allt mer av en elektronisk brevlåda än en tvåpartskommunikationsväg, så jag tror att vi kommer se mer av det här framöver.

Jag är tveksam. Snarare mail, i så fall? Jag tror folk hade blivit skogstokiga vid valkampanjstider av att överösas av SMS.
 
Jag är tveksam. Snarare mail, i så fall? Jag tror folk hade blivit skogstokiga vid valkampanjstider av att överösas av SMS.
Fast mailadresser har du ju inte tillgång till på samma sätt som en brevlåda eller mobilnummer. Varför är det mer irriterande att få sms än att få en massa flyers i brevlådan?
 
Fast mailadresser har du ju inte tillgång till på samma sätt som en brevlåda eller mobilnummer. Varför är det mer irriterande att få sms än att få en massa flyers i brevlådan?

Nej, det är ju sant!

Posten hämtar jag en gång om dagen. Telefonen tvingas jag ta upp och kolla varje gång det plingar (har av den anledningen stängt av diverse aviseringar då det orsakade stress).
 
Fast mailadresser har du ju inte tillgång till på samma sätt som en brevlåda eller mobilnummer. Varför är det mer irriterande att få sms än att få en massa flyers i brevlådan?
Jag vill absolut inte få sms. Flyers stör mig, men inte på samma sätt och inte lika mycket som sms.

För mig är det mer integritetskränkande att få skiten direkt i telefonen på det viset, än att det hamnar i min skräpkorg eller hallmatta.
 
Jag vill absolut inte få sms. Flyers stör mig, men inte på samma sätt och inte lika mycket som sms.

För mig är det mer integritetskränkande att få skiten direkt i telefonen på det viset, än att det hamnar i min skräpkorg eller hallmatta.
Ja! Ännu värre att det helt saknar avsändare, ingen möjlighet att kontakta dem för att avböja ytterligare utskick eller för den delen kontrollera ansvarig utgivare. Inte ens ett nummer som går att blockera via telefonens spamfilter.

Otyg!
 

Liknande trådar

Samhälle Igår fick jag sms där det stod att jag har ett DHL-paket på väg (vilket jag har) och att jag kan följa det via länken. Det stod dock...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 695
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi När jag flyttade för tre år sen råkade det slumpa sig så att samma stora mäklarfirma sålde både min lägenhet och den jag köpte. Nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 983
Senast: Görel
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 759
Senast: EmmaBovary
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 203
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp