Gammeln

Trådstartare
Ungefär hur många sms skickar ni till sambon varje dag samt till er bästis. Är det sms i form av typ "vad gör du", "läget". Om man är lite småkär i en person fast det inte har blivit så allvarligt ännu hur ofta är det ok att skicka små söta :love :sms till denne
 
Sv: Sms

Aldrig.... Fast vi har passerat det där stadiet med inte så allvarligt förstås. Men seriöst, inte ens på den tiden skulle det ha inträffat. Motbjudande beteende....
 
Sv: Sms

Jag skickar i omgångar en hel del sms men sett totalt över en månad blir det nog inte överdrivet många. Eftersom jag inte har tillgång till mobilen när jag arbetar så försvinner ju en del sms-möjligheter.
Skickar inga snuttegull-sms, däremot en del snusk-sms (med eller utan bilder, alltså mms) till min vad-det-nu-är. Sen skickar jag allmänt tramsiga sms till en nära vän. I övrigt är det mest info-/fråge-sms i stil med "Jag kan ge hästarna kvällsmat idag för jag är ändå där på kvällen.".
 
Sv: Sms

Noll.
Eller möjligen: Köp ost och mjölk (eller vad som nu behövs) nån gång i veckan
 
Sv: Sms

Eftersom han jobbar utomlands och har jour dygnet runt så brukar jag bara skicka sms och ber honom ringa när han är ledig. Och varenda morgon får jag ett sms om jag är vaken, eftersom jag har väldigt svårt för att komma upp. Svarar jag inte så ringer han och väcker mig.
Så i regel 4-5 sms om dagen när han jobbar och det är ju inget konstigt när man aldrig ses under några veckors tid. Vi pratar inte i telefon varje dag när han är iväg., men vi försöker få till det någon gång om dagen när han är ledig.
När han är hemma så är det i princip bara morgonsmset.

Inga gullegull. Kanske ett jag saknar dig, när han är iväg.
Något snuskigt händer väl att både han och jag skickar.
 
Senast ändrad:
Sv: Sms

Rätt många, jag föredrar sms före telefon - inte bara till sambon.
Det är dock inga gulligull sms längre efter 16 år, utan allt från: "hur går det på jobbet" och "allt gått bra på dagis" till "behöver jag handla hem ngt från jobbet?"

Kan även skicka länkar på nyheter dom kanske den andra missat, oftast sportrelaterade ;)
Har vi tråkigt kan vi ta lite foton o skicka, mest blir det på dottern om hon gör ngt kul :)
 
Sv: Sms

Till min sambo är det ett ord som används mest "mat" annars är det olika både till personer och innehåll
 
Sv: Sms

Jag skickar aldrig pluttinutt sms.

Skickar inte ens ett sms varje vecka tror jag. Jag hatar sms efter att jag blev med fucking jävla skit touch mobil.
Tar ju 700 år att skriva ett sms som med knappmobil tog 2sek.
 
Sv: Sms

Däremot får JAG en massa mail från honom där han tipsar om massa annonser från blocket. Nästan varenda dag.
Om bilar, hästtransporter, något jag sagt att jag letar efter. Förra veckan fick jag två tips om hästar och jag ska inte ens ha någon mer.. Hade bara nämnt lite snabbt att det vore kul om tösen hade en egen med som hon kunde rida på redan nu.
Men det är lite sött tycker jag. Han lyssnar på vad jag säger :)
 
Sv: Sms

Jag hatar sms efter att jag blev med fucking jävla skit touch mobil.
Tar ju 700 år att skriva ett sms som med knappmobil tog 2sek.

Håller med 100% Jag kunde skriva hur snabbt som helst :) och nu....skriver helst inte alls.:meh:
Funderade ett tag på att gå tillbaka till knappmobil. Nu ringer jag eller skriver två ord som svar; ring mej! :sneaky:
 
Sv: Sms

Jag skickar SMS till maken om jag har något ärende typ "kan du släppa in/ut hundarna när du kommer hem" eller "kan du handla".

Till kompisar skickar jag SMS om det är något jag vill säga, eller om jag vill bestämma någon dag att träffas om det var länge sen.

Om du är intresserad av någon så är det OK att skicka ETT SMS och se vad responsen blir.
 
Sv: Sms

Flera om dagen skickar jag till min man. Vi har varit gifta i 20 år.
Kan vara allt från puss till hämtar du posten idag sms....:D
 
Sv: Sms

Några gånger om dagen kanske, allt från "Hej hur går det på jobbet" till "Jag saknar dig" sms.
 
Sv: Sms

Alldeles för ofta ;)
Minst ett om dagen. Om jag inte är hemma med honom alltså. Då kan vi kommunicera ändå.
Så har det varit sen vi träffades för tre år sen. Vi har frågat varandra när det kommer upphöra, smsandet, men ingen vet.
 
Sv: Sms

Jag undviker sms så långt det går, tycker det är så drygt att skriva dom :P Framför allt på touch-mobiler. Tror mina vänner o släkt tycker jag är lite dryg ibland då det kan ta flera timmar innan jag svarar (OM jag svarar). Jag föredrar att ringa istället, mycket trevligare :) Men det händer ibland att jag skickar sms om det är en enklare fråga eller liknande som inte har så bråttom med svar.
 
Jag skickar aldrig pluttinutt sms.

Skickar inte ens ett sms varje vecka tror jag. Jag hatar sms efter att jag blev med fucking jävla skit touch mobil.
Tar ju 700 år att skriva ett sms som med knappmobil tog 2sek.

Ja! Äntligen någon som förstår. Det går bara inte. Jag känner mig hundra år gammal då jag skriver sms. Det brukar sluta med att jag skriver "ok" eller ringer upp...

kl

I snitt ett par i veckan ifall jag jobbar natt. Annars inget.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
133
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 116
Senast: Masqueradee
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 886
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp