Smycke av askan efter avlivning

Hagens_Zorba

Trådstartare
Är det någon som köpt/beställt ett sådant?
Hittar inga priser eller hur man beställer, syftar på dessa av Andrea van Webber


Funderar på om veterinärkliniken måste använda ett krematorium som har ett samarbete med henne
eller om man själv kan öppna urnan och skicka lite aska till DK.

Har ni gjort någon annan prydnadssak eller så med askan får ni gärna tipsa :)
Har sett att det finns glasprydnader etc
 
Senast ändrad av en moderator:
Är det någon som köpt/beställt ett sådant?
Hittar inga priser eller hur man beställer, syftar på dessa av Andrea van Webber

Funderar på om veterinärkliniken måste använda ett krematorium som har ett samarbete med henne
eller om man själv kan öppna urnan och skicka lite aska till DK.

Har ni gjort någon annan prydnadssak eller så med askan får ni gärna tipsa :)
Har sett att det finns glasprydnader etc
Har inte sett eller hört talas om det just det där men är man lite pysslig så är det ju VÄLDIGT lätt att göra själv. Kolla efter Resin (Resin smyckessett eller sök epoxy resin) på typ wish. Blanda ner aska istället för färgpiggment och sedan är det bara ljuta de smycken eller prydnader man vill ha. Finns massa tips på typ Youtube.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har själv inte gjort men vet de som beställt en ring bland annat. Men inte från DK utan svenska alternativ. Vet inte om jag får nämna namn här men bla ett krematorium i småland erbjuder ask-smycken.
 
Tack för tipsen :)
Fick tag på det/ett krematorium som samarbetar med företaget i DK, en jättegullig tjej som hjälpte mig. Mitt djursjukhus skickar askan till dem men djursjukhuset visste inte om att man kunde beställa smycke med askan. Så det är löst nu :heart
 
Har inte sett eller hört talas om det just det där men är man lite pysslig så är det ju VÄLDIGT lätt att göra själv. Kolla efter Resin (Resin smyckessett eller sök epoxy resin) på typ wish. Blanda ner aska istället för färgpiggment och sedan är det bara ljuta de smycken eller prydnader man vill ha. Finns massa tips på typ Youtube.
Du kanske är megaerfaren 🙂 men (om inte å till andra) så är resin inte så enkelt som det ser ut på YouTube.

Jag har jobbat med olika varianter av resin i flera år för olika projekt å har senast idag erfarit ett 1.8 liter epic resin fail 😆

Ska man göra ett minnessmycke verkar den där Danska tjejen vara ett bra alternativ.
 
Du kanske är megaerfaren 🙂 men (om inte å till andra) så är resin inte så enkelt som det ser ut på YouTube.

Jag har jobbat med olika varianter av resin i flera år för olika projekt å har senast idag erfarit ett 1.8 liter epic resin fail 😆

Ska man göra ett minnessmycke verkar den där Danska tjejen vara ett bra alternativ.
Haha nä jag litar på din erfarenhet, det är sambon som håller på med sådant där (fast gör andra saker än smycken) så gick på hans utsago (ser att jag skrev "VÄLDIGT lätt" och det va nog en liten för snabb skrivning när min hjärna kopplade ihop sambons erfarenhet av resin och min erfarenhet av att göra andra typer av smycken så hoppas jag inte lurat någon nu)
men oavsett kanske det är bra att ha tränat lite innan man provar med askan 🙈
 
Senast ändrad:
Haha nä jag litar på din erfarenhet, det är sambon som håller på med sådant där (fast gör andra saker än smycken) så gick på hans utsago (ser att jag skrev "VÄLDIGT lätt" och det va nog en liten för snabb skrivning när min hjärna kopplade ihop sambons erfarenhet av resin och min erfarenhet av att göra andra typer av smycken så hoppas jag inte lurat någon nu)
men oavsett kanske det är bra att ha tränat lite innan man provar med askan 🙈
Det är lätt att lura sig för det ser verkligen snorlätt ut när vissa gör det på YouTube 😂😂😂 Tror UV-resin - det som härdar med UV-ljus - kan funka på saker som små minnessmycken men har själv aldrig testat att jobba med det 🙃
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp