Smygdjurrättsaktivism under hållbarhetsstämpel?

Men nu är du väl ändå helt galen? Inte sjutton menar någon att kvinnor ska tvingas till abort. Och definitivt inte vidriga övergrepp. Jag tycker det går aningens till överdrift för att jag skrev en tråd om att jag kände mig lite paranoid. om än med en allvarlig underton.
Nej jag är inte galen. Varför skulle jag vara det? För att jag skriver om vad enbarnspolitiken i Kina innebar?
 
Plocka poäng? Jag frågade om du visste vad enbarnspolitiken i Kina innebar. Inget annat för jag antog att du inte visste det när du gjorde jämförelsen.
Ja det vet jag, jag råkar vara läskunnig. Jämförelsen var mellan pest och kolera eller att skjuta ett antal mijarder människor eller att att ha en ettbarnspolitk som DU hänförde till Kinas. Jag anser att det finns mycket bättre sätt att få ner befolkningstalen. Båda dessa åsikter har lagts på mig av andra och jag har förnekat att jag står för någon av dem.
 
Nej jag är inte galen. Varför skulle jag vara det? För att jag skriver om vad enbarnspolitiken i Kina innebar?
Du anklagar ju Shaggy för att tycka att det var ok? Det går inte att tolka på annat vis. Och Shaggy menar väl knappast annat än att politiken sa att man skulle ha ett barn - inte vad som hände som en följd av politiken.
Tycker du det skulle vara ok om vi anklagade dig för att vilja mörda barn?
 
Du anklagar ju Shaggy för att tycka att det var ok? Det går inte att tolka på annat vis. Och Shaggy menar väl knappast annat än att politiken sa att man skulle ha ett barn - inte vad som hände som en följd av politiken.
Tycker du det skulle vara ok om vi anklagade dig för att vilja mörda barn?
Nej. Att fråga är inte att anklaga.
 
Ja det vet jag, jag råkar vara läskunnig. Jämförelsen var mellan pest och kolera eller att skjuta ett antal mijarder människor eller att att ha en ettbarnspolitk som DU hänförde till Kinas. Jag anser att det finns mycket bättre sätt att få ner befolkningstalen. Båda dessa åsikter har lagts på mig av andra och jag har förnekat att jag står för någon av dem.
Det var ju Kinas enbarnspolitik som kom upp och då anser jag att det är viktigt att inse vad den innebar. Jag har varken anklagat eller lagt på dig åsikter. Jag har ifrågasatt om du visste vad den politiken innebar i praktiken.
 
Det var ju Kinas enbarnspolitik som kom upp och då anser jag att det är viktigt att inse vad den innebar. Jag har varken anklagat eller lagt på dig åsikter. Jag har ifrågasatt om du visste vad den politiken innebar i praktiken.
Som du skrivit så har du anklagat mig för att stå för den politiken. Om du inte menar det så vore en ursäkt ändå på sin plats.
 
Du ser alltså inga problem med DR? Med deras mål att vi inte ska ha livsmedelsproducerande djur alls?

(Nä jag tror inte på någon av paranoian angående varvet)
Köttkonsumtionen i Sverige har ökat med 40% sedan 1990. Jag bedömer inte att risken att alla blir veganer är överhängande. Det finns ju mängder av organisationer som har diverse mål. Varför oroa sig över så osannolik måluppfyllelse som det där?
 
Rekommendationer och forskning med slutsatser om klimatåtgärder angående köttproduktion kan inte skötas utan trovärdighetsproblem av vare sig LRF eller Djurens Rätt.

Ser man inte intressekonflikterna är man hyfsat blind eller enögd.

Djurens rätt har ingenting med klimat att göra, det är inte deras mål så därför finns det inte klimatmål i deras "program" eller hur jordbruket ska skötas.
Du blandar ihop Djurens Rätt Med andra föreningar
 
Djurens rätt har ingenting med klimat att göra, det är inte deras mål så därför finns det inte klimatmål i deras "program" eller hur jordbruket ska skötas.
Du blandar ihop Djurens Rätt Med andra föreningar
Fast de utnyttjar gärna ordet 'klimat' i sin propaganda.
 
Men snälla läs vad jag skriver och inte vad du tror att jag skriver. Jag skrev att det var BÄTTRE än att skjuta av en stor del av mänskligheten som något ljushuvud för ett antal sidor sedan föreslog. Är det så jäkla kontroversiellt?

Vet du något om ettbarnspolitiken? Alla ”saknade” (oregistrerade) flickor som får leva som att de inte existerar eftersom deras liv är olagligt? Könsselektiva aborter?
Att befolkningen inte minskade trots denna politik?
 
Är det inte dags att sluta med tendensiösa rallarsvingar, och börja beskriva hur du vill att framtidens matförsörjning ska gå till?

Det räcker inte att säga vad som är dåligt, och klaga på det, utan för att bli förstådd, kanske jordbrukssystemet bör beskrivas också, gärna med ett eller annat konkret exempel och inte bara en massa retoriska grepp.

Vem odlar vad och var? Vilka odlingsmetoder används? Vilka skördar/resultat kan förväntas?
Jo. Det är fullständigt ok att peka på problem utan att servera en lösning.

Du lägger ju helt absurda krav på mig. Krav som faktiskt INGEN lever upp till idag. Det är ett väldigt märkligt beteende, tycker jag.
 
Jo. Det är fullständigt ok att peka på problem utan att servera en lösning.

Du lägger ju helt absurda krav på mig. Krav som faktiskt INGEN lever upp till idag. Det är ett väldigt märkligt beteende, tycker jag.
Som vanligt, så fort man frågar dem som anser att man ska sluta äta kött och konsumera animalier, om hur mat ska produceras, på ett långsiktigt hållbart, djurvälfärds- och miljövänligt sätt, så duckar man.

Vi, som jobbar med primärproduktion av mat, forskarna på SLU, eller forskande rådgivningorganisationer som t.ex. Hushållningssällskapet är alltså "INGEN"? Det, om något, är ett absurt påstående.

De olika varianterna av bönder, ekologiska, konventionella,samt rådgivningsorganisationer, och så klart forskare, jobbar stenhårt sedan många år, på att hitta fram till det där hållbara och klimateffektiva jordbruket som alla önskar.
 
Som vanligt, så fort man frågar dem som anser att man ska sluta äta kött och konsumera animalier, om hur mat ska produceras, på ett långsiktigt hållbart, djurvälfärds- och miljövänligt sätt, så duckar man.

Vi, som jobbar med primärproduktion av mat, forskarna på SLU, eller forskande rådgivningorganisationer som t.ex. Hushållningssällskapet är alltså "INGEN"? Det, om något, är ett absurt påstående.

De olika varianterna av bönder, ekologiska, konventionella,samt rådgivningsorganisationer, och så klart forskare, jobbar stenhårt sedan många år, på att hitta fram till det där hållbara och klimateffektiva jordbruket som alla önskar.
Jag har inte sagt att man ska sluta äta kött och animalier. Jag vill minnas att jag tvärtom har skrivit i tråden att jag äter kött.

Men även om jag hade varit vegan, så hade det inte ålegat mig att lösa den globala livsmedelsförsörjningen. Jag har en annan typ av yrkeskompetens.

Ingen, i betydelsen EN person kan inte lösa det du ålägger mig.
 
Djurens rätt har ingenting med klimat att göra, det är inte deras mål så därför finns det inte klimatmål i deras "program" eller hur jordbruket ska skötas.
Du blandar ihop Djurens Rätt Med andra föreningar

Du har verkligen fattat noll och bekräftar precis det jag skriver. Tänk lite till. Annars förklarar jag strax.
 
Vet du något om ettbarnspolitiken? Alla ”saknade” (oregistrerade) flickor som får leva som att de inte existerar eftersom deras liv är olagligt? Könsselektiva aborter?
Att befolkningen inte minskade trots denna politik?
Tillhör du också skaran som inte är löskunnig eller anstränger du dig hårt för att missförstå?
 
Ganska sporadiskt, faktiskt. Men det förekommer. Eftersom forskare kan visa att vegan mat har lägst klimatpåverkan.

Att det finns klimatfördelar med vegansk mat är ju så sett inte propaganda. Det är tvärtom sant, på det vis som vetenskapliga resultat är sanna.
Klimatfördelar möjligen men det vore en katastrof för den biologiska mångfalden. Nej dagens jordbruk är inte bra för den biologiska mångfalden. Det enda som räddar upp situationen en liten liten aning är att det finns betande djur. Den minimala räddningen arbetar veganerna hårt för att förinta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp