Snabb CV-fråga

Mineur

Trådstartare
Moderator
Om jag på svenska vill säga att jag fortfarande håller på med en utbildning eller jobbar i ett företag, vad ska jag skriva då? På engelska skriver jag t.ex. "September 2012 - present". Vad kan jag översätta "present" till? Pågående? Nutid?

Tacksam för svar!
 
Sv: Snabb CV-fråga

När jag gick på CVkurs så sa hon att vi skulle skriva så här; September 2012 -

Det betyder att jobbet/studierna inte är avslutade än, eftersom det inte finns något slutdatum.
 
Sv: Snabb CV-fråga

När jag gick på CVkurs så sa hon att vi skulle skriva så här; September 2012 -

Det betyder att jobbet/studierna inte är avslutade än, eftersom det inte finns något slutdatum.

Ok, bra att veta. Jag är dock rädd att det då ska se ut som att jag bara har glömt att fylla i ett slutdatum...

Nuvarande har jag använt

Ja, det kanske jag kunde skriva. Fast låter inte nuvarande lite konstigt när man menar utbildning? Nuvarande anställning kan jag tänka mig, men nuvarande utbildning låter lite knasigt?
 
Sv: Snabb CV-fråga

september 2012- nuvarande utbildning slutdatum juni 2014.

?

Annars kan jag inte komma på något.
 
Sv: Snabb CV-fråga

En utbildning har ju oftast ett förväntat slutdatum, då skulle jag skriva det. Är det en anställning som fortlöper hade jag nog skrivit september 2012 - eller bara nuvarande anställning. Beroende på hur man skrivit i övrigt i CVt.
 
Sv: Snabb CV-fråga

Jag skriver alltid pågående och på engelska present (har nog skrivit ongoing nån gång också). Vet inte hur rätt eller fel det är men jobb har jag fått i alla fall.
 
Sv: Snabb CV-fråga

Tack för era svar! Det slutade med att jag skrev "pågående" trots allt, min egen intuition och en som "höll med" (niphredil) var allt som krävdes för att jag skulle känna mig säker! ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
Senast: Sasse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 108
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 311
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 879
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp