Bukefalos 28 år!

Snabb fråga ang studier och CSN

R

Raderad medlem 6459

sitter här och klurar:

1. Om man söker två kurser på 50% och vill läsa bägge på en termin; hur gör man för att inte strykas från andrahandsvalet när man blir antagen till förstahandsvalet?

2. Får man CSN även om man läser två kurser som sammanlagt blir 25 HP på en termin eller måste det vara 100%?
 
Sv: Snabb fråga ang studier och CSN

Du kan bli antagen till 45hp per termin så nr 1 är inga problem.
Ang nr 2 så kan man få csn (men givetvis reducerat) för studier på halvfart (eller var det 75%?) och uppåt om jag kommer ihåg rätt.
 
Sv: Snabb fråga ang studier och CSN

Man kan bli antagen till 45 hp per termin så om det är under det stryks du inte från något:)
 
Sv: Snabb fråga ang studier och CSN

Till er bägge:

Tack hörrni! :) Då vet jag :)
 
Sv: Snabb fråga ang studier och CSN

Har för mig att man kan få CSN från studier på 50% och uppåt (100% är maxat). Och ja, läser du 50% får du då 50% lån/bidrag per månad också :)
 
Sv: Snabb fråga ang studier och CSN

OK!

Men visst är en termin heltid = 30 HP?
 
Sv: Snabb fråga ang studier och CSN

Danke schön för din hjälp! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 676
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Måste bara få skriva av mig här och få lite råd över min situation. Jag har pluggat 2 terminer snart på universitetet, det har varit en...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 142
Senast: Tulip
·
Skola & Jobb Hjälp mig att tänka smart! Sitter och ska söka kurser till hösten och är en smula förvirrad hur jag ska tänka. Man vill ju ha minst en...
Svar
1
· Visningar
374
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp