Snabb fråga bara

V

Vaccan

håller på för fullt och frågar mej en enda sak
;är det NÅN som kan släppa sin Husky/Husky-korsning utan att den drar åt helvete ???
Inte för att han sticker på en gång men får han nått kul i näsan så Hejdå-med-dej-kommer-inte-tillbaka .

Kontaktövningar kan man göra till döddagar ,jag har försökt allt ,är vi i skogen och jag gömmer mej bakom ett träd kutar han glatt vidare med näsan i marken ...skiter så totalt i ...allt .
Det värsta är ju att hunden är uppvuxen med flexi (tjohooo......) troligtvis för att han är döjobbig att ha kopplad (nu är han 6 år) och det lixom blir lättare-mer frihet (eller nått...) med det .

Går han fot eller "nästan-fot" (samma position men inte...samma sak :crazy:) okopplad går han bäst .

*blir galen*... :o
 
Min huskys mormor gick lös, likt en golden. Kom på kommando å så där. :)
Sen sades det i f s att hon var lite grå och dammig där uppe, typ senil, men jag vet inte.
Hon var rätt häftigt. När du ville koppla henne, skulle hon kolla läget innan hon lunkade fram till dig. Oavsett om det fanns nån anledning eller ej, så kollade hon varje gång omgivingarna, och sen kom till en för att snällt bli inkopplad. Ashäftig hund! :bow:
 
Jag mutar friskt det har säkert gått ett kilo julköttbullar till unghunden så nu har han järnkoll på mig "för man vet ju aldrig" jag kallar in lite då och då och efter ett tag så minskar jag godiset till lite då och då.
 
Det Norska lydnadslandslaget kör bara med mutor och de var nordiska vinnare báde 2000 och 2001 (tror jag det var...)
Finns mánga olika teorier om det där....
Jag skulle ocksá kört med mutor! :angel: :D
Lycka till!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp