Snabb hjälp med erreplus

Andrii

Trådstartare
Jag letar hoppsadel till min häst. Jag har mätt honom och han kräver en bom som motsvarar 105 grader. Han är hyfsat rak, kort sadelläge, stora bogar som går högt och långt bak. Låg men bred manke, lite takformad fortfarande så han är ung. Har idag en equipe Linnéa +2 som är för smal. Har provat en amerigo Vega + 2,5 som var för smal. Har provat en erreplus jd 33 som var för smal.

Har nu hittat en erreplus jpro som jag är intresserad av. Har skickat mankmall och bilder till säljaren som hävdar att han ska ha storlek 33 i bomvidd. Säljaren är certifierad sadelutprovare. Finns inte möjlighet att prova då det är väldigt långt bort.

Kan det verkligen stämma att jpro motsvarar 105 grader i 33 när jd i samma storlek var på tok för smal? Någon som vet?
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 930
Senast: super
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 629
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 677
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 338
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp