Bukefalos 28 år!

Snabba jultipstråden *julpanik*.

Cattis_E

Trådstartare
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...

Jag gjorde tiffin for for forsta gangen haromdagen - vet inte om det ar vanligt i sverige, men jattegott, snabbt och latt att gora, och borde inte vara jatteklibbigt salange det inte blir jattevarmt?
Jag bakade enligt detta recepted - kanske heter nagot annat pa svenska?
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chocolate-tiffin
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
Rocky Road? I och för sig kanske inte superbilligt, men man kan ju variera vad man vill ha i.... :)

Marknadsnougat? Billigt, enkelt och det bli massor av det. Ett plus är att man ofta har ingredienserna hemma!
 
Mitt egna behov - pappa har som pensionar antligen borjat utveckla hobbies och ska antagligen kopa husbil!
Jag funderar pa nagon bok med inspiration for framtida semestrar - har hittat t.ex. "Europas vackra vagar" eller "Husbil genom Europa, turforslag"

Finns det nagra husbilsveteraner har som har tips pa bra presenter till en nyborjare? Antingen bocker eller andra bra att ha grejer till en husbilssemester?
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
Tillägg. Paketet kommer levereras genom att ställas utomhus. Så de måste inte klara timmar i rumstemperatur heller 😁.
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
Brända mandlar?
 
Mitt egna behov - pappa har som pensionar antligen borjat utveckla hobbies och ska antagligen kopa husbil!
Jag funderar pa nagon bok med inspiration for framtida semestrar - har hittat t.ex. "Europas vackra vagar" eller "Husbil genom Europa, turforslag"

Finns det nagra husbilsveteraner har som har tips pa bra presenter till en nyborjare? Antingen bocker eller andra bra att ha grejer till en husbilssemester?
Ett alternativ till bok kanske kan vara en prenumeration på husbilstidning?
De brukar väl göra tester på såväl tillbehör som bilodeller mm?
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
Är det inte @Blueberry som gjort några superenkla varianter på julgodis?

Har för mig att det är hon som tipsat om att t.ex. köpa färdig pepparkaksdeg, rulla i små bollar och chokladdoppa et voilà!
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
Brända mandlar!

Edit: läste vidare i tråden. Dåligt tips... Men påminde mig om att jag ska göra det!
 
Ja, jag vet att vi har en jultråd.
Men jag tror det finns plats för en till.
Här hjälper vi varandra snabbt, med tips på lösningar på kortfattade problem.

Jag börjar:
Snabbaste, godaste, billiga julgodiset som enkelt går att förvara så det inte klibbar ihop? Inte ischoklad!
Ska göra småpaket med det i...
Snöbollar med lime :d :love:
 
Och var är receptet? 😇
Lätt att googla men jag skriver ner det till dej :)

ca 35 st

100 g smör
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflingor
3 dl havregryn
1 msk vatten
rivet skal och pressad saft av 1 lime

Kokosflingor till garnering.

Rör ihop socker och smör, sedan resten av ingredienserna. Forma till bollar och rulla i kokos.
Förvaras i kyl el frys :)
 
Lätt att googla men jag skriver ner det till dej :)

ca 35 st

100 g smör
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflingor
3 dl havregryn
1 msk vatten
rivet skal och pressad saft av 1 lime

Kokosflingor till garnering.

Rör ihop socker och smör, sedan resten av ingredienserna. Forma till bollar och rulla i kokos.
Förvaras i kyl el frys :)
Ja, jag vet att man kan googla, men det kan ju finnas flera olika recept 😇.
Tack!
 
Ja, jag vet att man kan googla, men det kan ju finnas flera olika recept 😇.
Tack!
Så lite så! :) Ja såklart, kom på att när jag själv gjorde det så kom det upp en uppsjö recept hahaha. Men detta är från arla :). Kanske du kan ta en gnutta mer lime och just vaniljsocker; brukar jag göra. Sambon som inte är tokig i sötsaker äter väldigt gärna dessa för de är så uppfriskande och jag håller med; lixom lite fräscht mot det tyngre typ choklad och dyl.

Tillägg: ber om ursäkt om jag svarade dumt om googlingen; vill absolut inte verka otrevlig!! Läste nu som först att du efterfrågade mitt recept. Sorry blev lite snabb där med att läsa. Note to my self. Läs ordentligt. :angel:
 
Så lite så! :) Ja såklart, kom på att när jag själv gjorde det så kom det upp en uppsjö recept hahaha. Men detta är från arla :). Kanske du kan ta en gnutta mer lime och just vaniljsocker; brukar jag göra. Sambon som inte är tokig i sötsaker äter väldigt gärna dessa för de är så uppfriskande och jag håller med; lixom lite fräscht mot det tyngre typ choklad och dyl.

Tillägg: ber om ursäkt om jag svarade dumt om googlingen; vill absolut inte verka otrevlig!! Läste nu som först att du efterfrågade mitt recept. Sorry blev lite snabb där med att läsa. Note to my self. Läs ordentligt. :angel:
Haha, du hann säkert läsa innan jag ändrade en felstavning och la till att det var just ditt recept jag ville ha. Borde skrivit edit 😁.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 743
Senast: tott
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 209
Senast: __sofia__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 894
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp