Snabba mättande mellanmål och frukost

Kanske inte riktigt det du letar efter, men det börjar komma produkter på marknaden i pulver eller barform som är gjorda för att helt kunna ersätta måltider näringsmässigt. Det vill säga, de är gjorda för att det teoretiskt ska gå att äta bara dem alla måltider (sen tror jag inte det finns särskilt många som gör det, annat än för att testa).

Jag är själv en sådan person som hälften av måltiderna bara tycker att det är ett jobbigt krångel att behöva fixa och äta mat, så jag var tvungen att köpa hem en variant (Huel) att testa ;) Inte precis det godaste som finns :grin: men smidigt om man har bråttom/inte kan gå ifrån jobbet. Jag har blivit förvånansvärt mätt - det har för mig verkligen fungerat som en måltidsersättning med att jag inte blivit hungrig igen förrän lunch/kvällsmat.
 
Kanske inte riktigt det du letar efter, men det börjar komma produkter på marknaden i pulver eller barform som är gjorda för att helt kunna ersätta måltider näringsmässigt. Det vill säga, de är gjorda för att det teoretiskt ska gå att äta bara dem alla måltider (sen tror jag inte det finns särskilt många som gör det, annat än för att testa).

Jag är själv en sådan person som hälften av måltiderna bara tycker att det är ett jobbigt krångel att behöva fixa och äta mat, så jag var tvungen att köpa hem en variant (Huel) att testa ;) Inte precis det godaste som finns :grin: men smidigt om man har bråttom/inte kan gå ifrån jobbet. Jag har blivit förvånansvärt mätt - det har för mig verkligen fungerat som en måltidsersättning med att jag inte blivit hungrig igen förrän lunch/kvällsmat.

Det vore ju nått 😁 jag kommer nog vara så hungrig och stressad att jag inte hinner bry mig om smak så mycket 😅
 
Jag dricker sådan måltidsersättning som @__sofia__ pratar om ibland. Men har köpt Jimmy Joy. Tycker det är sjukt smidigt när jag börjar kl 5.30 och är uppe redan kl 4. Eller om jag kommer hem från jobbet och vänder för att bege mig ut med hundarna igen. Lite av samma stuk som proteinpulver i smaken, så kanske inte det godaste som finns men det är helt okej. Extra plus för deras variant med kaffesmak :d
Jag upplever också dem som väldigt mättande.
 
Nötter är jättepraktiskt mellanmål. Eftersom du har tillgång till kylskåp är makrill på burk också ett alternativ. Makrill på rågbröd, gott gott!
 
Jag har gjort en typ av kesoomelett i ugnsform. Praktiskt att massproducera, dela i bitar och förvara i frysen. Äts på ett nafs och mättar bra.
Har haft en variant med riven morot och timjan och en med broccoliris och ajvar relish. Går säkert att hitta på en massa andra.
Är i princip bara att blanda keso + ägg + fyllning och köra i 175-200 tills det stelnat.
 
Det finns att köpa färdiga kesoförpackningar med nötter/frukt.
Kostar runt 20:- så de är inte jättebilliga men de är väldigt smidiga och de går att äta snabbt när man är på språng, man får till och med en liten sked med i locket 😄
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle behöva utvidga vyerna vad gäller frukost och även till viss del mellanmål. Jag vill ha någon mättande. Eftersom jag äter...
Svar
17
· Visningar
1 500
Senast: manda
·
Mat Nu behöver jag era bästa tips! Min aptit har sagt tack och hej och flytt nånstans långt borta. Jag bara ORKAR INTE göra krånglig mat...
2
Svar
23
· Visningar
5 049
Senast: mandalaki
·
Äldre Ibland måste jag iväg tidigt på morgonen, och jag har SÅ SVÅRT för att komma igång. Jag kan inte sätta mig vid bordet och äta frukost...
Svar
9
· Visningar
1 386
Senast: Elisha
·
Hästmänniskan skulle behöva hjälp och tips på matigt mellanmål mellan lunch och middag så man skulle orka till stallet direkt efter jobbet min...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 903
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp