Bukefalos 28 år!

Snabbast leverans

Piek

Trådstartare
Vilka har snabbast leverans av zooplus (den svenska sidan) eller animail?
Var säker på att jag hade köpt mer kattmat men nu hittar jag inte påsen nånstans och maten är slut om kanske tre-fyra dagar. Närmsta djuraffär är tio mil bort och självklart jobbar jag varje dag :nailbiting::down::banghead:
 
Lägger in en till fråga i samma tråd. Är lite sugen på att prova Applaws foder. Vet någon hur de är till kastrerade katter? Kisse är nykastrerad och inte överviktig och hon får gärna hålla sig i en hälsosam vikt :)
 
Animail brukar gå snabbare. Zooplus skickar från tyskland/nederländerna oavsett vilken sida man beställer från.

Applaws funkar fint till kastrerade katter :)
 
Animail har alltid varit snabba när jag beställt. Sist beställde jag en onsdag och fick leveransen fredag.

Har dock aldrig provat Zooplus.
 
Tack för era svar! Då lägger jag en beställning nu och hoppas på att det dyker upp på onsdag :bow:
 
Och jag säger tvärtom, animail har alltid varit sjukt långsamma för oss, tagit närmare två veckor medan zooplus kommit efter ca 5 dar. Då bor jag ändå i Stockholm. Blev visserligen alltid kompenserade för den långsamma leveransen av animail men ändå.
 
Zooplus är alltid snabba. Brukar få mina paket mindre än 48 timmar efter beställning. Finns nog inte en enda svensk webbutik som klarar det med allt jag beställer.
 
Har använt Applaws och mina kastrerade har jag för mig höll sig fina på det. Dock ballade magen ur på min fertila så jag fick byta efter ett tag.
 
Jag vet inte om de har Applaws dock.. Zooplus kan ha snabba leveranser men ibland är de långsamma. Animail har jag inte provat. På Grizzlyzoo.se skickar de samma dag om man frågar :) Då kan du ha fodret redan på tisdag.
 
Beställde från animail imorse men lutar ändå att jag skickar en beställning med en kompis som ska in till stan imorgon. Dock har de inte applaws där så får ta en liten säck eukanuba som hon ätit hittills också, när jag tänker efter så är det väl kanske bra att blanda lite i början så att magen inte får en chock av nya fodret? :)
 
Du ska absolut blanda fodret och det är extra viktigt när man går över till ett foder som Applaws, eftersom det är 80 % kött. Det är inte katternas magar vana vid. Applaws är ett foder som man verkligen får smyga in. Övergången skulle jag säga att man gör på ca 1 månad.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 281
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 043
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 279
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp