Bukefalos 28 år!

Snabbguide till Photobucket

Ragatan

Trådstartare
Snabbguide till Photobucket

Så här skaffar du dig ett konto.
*Gå till www.photobucket.com
*Klicka på Join Now!
Photobucket3.jpg


*Fyll i dina uppgifter
Photobucket1.jpg

Var noga med att ange en korrekt mailadress, då det skickas en länk dit för aktivering av kontot. Klicka »no« i reklamen om du inte vill ha någon.

När mailet kommit klicka på länken.

Gå in på fliken ACCOUNT OPTIONS
Photobucket5.jpg

Här har jag raderat mina uppgifter ;)
Jag har valt:
att ha mitt album öppet (Make public YES), jag är inte helt säker på hur länkning av bilder funkar om det är stängt (Make public NO).
gul bakgrund, 40 miniatyrbilder per sida sorterade efter bokstavsordning
display URL
display IMG, just denna är bra för bildvisning på Bukefalos, det är bara att klicka mitt i den rutan under miniatyrbilden och kopiera med CTRL+C och sedan klistrar in direkt i inlägget med CTRL+V (man ska inte använda bildknappen alls då)
Photobucket8.jpg



Så här laddar du upp bilder.

*Kopiera över de foton du vill ladda upp i en mapp så är det lättare att hitta rätt.
Jag har en mapp som heter PB på skrivbordet som jag använder till detta.

*Logga in på kontot

Photobucket4.jpg

Vid 1 kan du välja hur många foton du vill ladda upp samtidigt (modemanvändare bör ta ett i taget). Väljer du fler än ett foto får du samma antal bläddra-knappar som valt antal foton.
Vid 2 trycker du på bläddra för att leta reda på adressen till de foto du vill ladda upp
Tryck på knappen »Submit« när du valt klart.

Under Add Sub Album kan man göra olika album, men man kan inte använda sig av ÅÄÖ
Exempel:
Photobucket6.jpg


Nu börjar överföringen till photobucket. Det kan ta ganska lång tid.
När det står *Photos successfully uploaded är uppladdningen klar. Ibland kan man få uppdatera sidan vid det här steget (det görs lättast genom att trycka på F5-tangenten)

Skrolla nedåt på sidan som bör se ut ungefär så här:
Photobucket7.jpg


Nu har du laddat upp dina första bilder.

Knapparna Move Edit och Delete
Photobucket8.jpg

Move använder du för att flytta en bild till ett album.
Delete tar bort bilden
Edit är en viktig knapp, när du trycker på den får du upp följande bild
Photobucket9.jpg

Här kan du byta namn (Name), ändra storlek (Resize) och rotera (Rotate) fotot.
Gör detta innan du lägger ut bilden någonstans för länken kan brytas om du ändrar här efteråt.

Ändra storlek är den viktigaste funktionen om bilden från början inte är väldigt liten. Jag minskar nästan alltid mina bilder till 75 eller 50% av originalstorleken (då blir det inte så gigantiska bilder i inläggen och man kan ha många fler bilder i sitt album).

Skulle bilden bli för liten är det bara att använda Delete och ladda upp originalet igen.
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Det dära har du jobbat på ;)..Bra gjort....Visst är det märkligt att många INTE kan läsa ?...Menas: När jag skaffade detta Photobucket hade jag INGEN aning hur man gjorde...MEN så LÄSTE jag..Och då kom jag på något konstigt sätt på HUR man skulle göra. Det handlade enbart om lite ansträngning från min sida att LÄSA vad det stod.

Men du har gjort bra jobb A_K_N :banana: :banana:
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Verkligen en bra guide! :bow:

MEN för mig återstår ändå frågan om man på något sätt kan ladda upp bilder DIREKT i ett album så man slipper flytta dem i efterhand?
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

om man flyttar dem i efterhand funkar det inte att länka, inte för mej iaf. så om du går in i albumet du vill ha bilden i och laddar upp den där så hamnar den där.

hoppas du fattar :p
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Svarar till alla!

Tack för berömmet :bow:

Guiden är gjord för att alla ska ha en möjlighet att använda sig av photobucket, inte för att lära er alla detaljer.

Klicka runt och testa, det är bästa sättet att lära sig. Blir det fel är det ju bara att ladda upp bilden igen.

Lycka till
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Tack, det här hjälpte mej! En fråga: kan man gå in på bilden och zooma in den och sen spara den så?
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

tack tack så jätte mkt!!!:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Det kostar inget, eller hur?
Men sen när man väl har fått upp en bild på Photobucket, hur får jag sen in bilden på Bukefalos?
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

LÄS guiden, där står svaret. :angel:

Fattar du ändå inte bör du titta i de nålade trådarna i detta forumet och på Bukefalos-hjälp.

Photobucket är gratis. om du väljer free-alternativet.
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Ja det gör man.

Photobucket har ändrat layouten så mina bilder här ovan är inte helt korrekta. Men hur du fyller i dina uppgifter och sedan använder dig av tjänsten stämmer.
 
Download video från sitt eget Photobucketalbum?

Download video från sitt eget Photobucketalbum? Ja... går det? Jag har nämligen videofilmerna hemma på min gata i stan och sitter just nu på landet och skulle vilja "meka" med ett par sekvenser.

Upload står ju både här och där, men inget om download. Om man äger sina filmer, borde man ju få ta ner dem till "sin" dator igen...

Men jag och datorengelska... *går inte ihop*

Mvh

IH
 
Sv: Download video från sitt eget Photobucketalbum?

Vad jag kan se kan du inte ladda "hem" dom igen däremot kan du ju mixtra med dom på Photobucket.

Klicka på knappen "Remix this Video"
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Tack. det ska jag försöka komma ihåg "hemma på min gata i stan". Där har jag Firefox. Men parenteserna kör explorer och de blir så förvirrade ändå varje gång jag råkar lägga in något nytt på deras dator... :angel: Så jag får fixa, det jag tänkte när jag kommer hem igen. :bump:
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Du kan alltid PM:a om du stöter på problem, så kan jag försöka hjälpa :)
 
Sv: Snabbguide till Photobucket

Man ser ganska mycket mer än många verkar tro på en ögonblicksbild också... norska eller svenska spelar ingen roll... :smirk:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för webalbum nu när det inte längre går att dela bilder från photobucket? Jag är ute efter en sida där man kan...
Svar
18
· Visningar
1 355
Senast: vallhund
·
Fritid Jag liksom många andra har råkat ut för att photobucket numera vill ha pengar för att länka till sina egna bilder. Har nu efter klurande...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: mandalaki
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
633
  • Låst
IT & mobiler Innan du lägger in en bild, läs igenom följande: Infoga bilder inne på inläggen gör att alla direkt ser din bild när tråden öppnas...
Svar
1
· Visningar
4 958
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp