Snabbkurs i midsommarfirande

Jag tycker den var bra jag:-) Rolig och sanningsenlig.
Jag hade faktiskt förväntat mig den här klassikern eftersom det utlovades gapskratt.:
 
Den här sprider sig som en löpeld på Facebook just nu, har fortfarande ont i magen av skratt :rofl:


Fattar inte men kan inte se vad man skall skratta så man får on i magen åt i denna film ?

Visst är den rolig men mer på ett igenkännande sätt. Ser inget direkt komiskt i den. Hade förväntat mig något helt annat
 
Men firar folk midsommar som på filmen?O_o
Visst många äter sill och tar nubbe:yuck: och jordgubbar.
Men resa midsommarstång och dansa runt som små grodor?:rofl:
Det är ju rätt märkligt. :grin:
 
@Pigalle Tänk att få vara en del utav dem som inte associerade till små grodorna kring midsommar...

/Påtvingad både krans och folkdräkt sedan barnsben
 
Men firar folk midsommar som på filmen?O_o
Visst många äter sill och tar nubbe:yuck: och jordgubbar.
Men resa midsommarstång och dansa runt som små grodor?:rofl:
Det är ju rätt märkligt. :grin:

Men självklart! Jag skulle själv tycka att det var en rätt "fattig" midsommar utan några traditionella inslag.... Men det är jag det ;)
 
Jag sag den forsta filmsnutten innan jag akte till Sverige och skyndade att dela till alla jag kande. Jag tycker den ar jatte rolig ... att kunna skamta om sin sjalv och sin kultur ar val jatte roligt?
 
Du ha änte vari i dalarna du.
Nä som jag förstår det är traditionen stark ju längre upp man kommer,,,;)

@Pigalle Tänk att få vara en del utav dem som inte associerade till små grodorna kring midsommar...

/Påtvingad både krans och folkdräkt sedan barnsben

:nailbiting: Känns som 1800-tal.

Men självklart! Jag skulle själv tycka att det var en rätt "fattig" midsommar utan några traditionella inslag.... Men det är jag det ;)

Själv fattar jag nog inte riktigt vad det är man firar:confused:
Blir det inte mörkare efter midsommar:grin:
 
Jag tror snarast att Svenskar gillar fester och tar alla chanser.:p Nar jag jobbade pa min utbildning i olika kulturer upptackte jag att (som det var da, for ca 20 ar sedan) Sverige hade mer "roda dagar" an nagot annat land i Europa, och hade manga mer Katolska helgdagar an Italien.:grin:
 

Liknande trådar

Dressyr Denna video från Isabell Werth klinik blev delat på Facebook. Jag får ont i magen av den sortens ridning. Det är verkligen inte roligt...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
18 086
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
764
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 228
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp