Snabbt, smart sällskapsspel

honung

Trådstartare
Jag behöver tips om 'litet' snabbt smart roligt sällskapsspel som ska vara till svärsonen i julklapp. Det får inte vara spel som håller på i timmar och det ska kunna spelas från 2 deltagare och uppåt och får gärna vara lite IQ-klurigt eller utmanande. Det finns en uppsjö med spel/frågespel på marknaden och jag har ingen aning om kvalitén, tycker att det finns så många spel som är tramsiga. Han gillar fråge/kunskapsspel och har därför många såna redan, men önskar sig 'spel' i julklapp. Hit me med era bästa tips! :bow:
 
Trivial pursuit har massa olika utgåvor och olika "teman", har med timer i några (alla?) också. Jag är ett stort PT fan 😁👌
 
När då då? Är ett spel som är ganska kul och som finns i lite olika varianter, kan spelas från 2 spelare :)
Det låter kul! Tack, ska titta efter den!
Trivial pursuit har massa olika utgåvor och olika "teman", har med timer i några (alla?) också. Jag är ett stort PT fan 😁👌
TP är ju klassiker, tror han har flera varianter av just TP
Cards against humanity är ganska roligt (lite annorlunda) men jag tror man behöver vara tre stycken eller gärna fler.
Såg att den heter 'rackare' på svenska, och att man måste vara minst 3 som du säger. Mer ett partyspel? Men bra förslag ändå!
 
Jag behöver tips om 'litet' snabbt smart roligt sällskapsspel som ska vara till svärsonen i julklapp. Det får inte vara spel som håller på i timmar och det ska kunna spelas från 2 deltagare och uppåt och får gärna vara lite IQ-klurigt eller utmanande. Det finns en uppsjö med spel/frågespel på marknaden och jag har ingen aning om kvalitén, tycker att det finns så många spel som är tramsiga. Han gillar fråge/kunskapsspel och har därför många såna redan, men önskar sig 'spel' i julklapp. Hit me med era bästa tips! :bow:

Codenames duet kanske skulle vara ngt?
 
Värsta spelet jag vet :cautious: alldeles för mycket bajs, sex och grova skämt om cancer och liknande. Tycker inte alls det passar in på TS önskemål.
Jag vet inte om vi spelat olika versioner, men jag tycker inte det är en massa grova skämt.
Har bara spelat det ett par gånger hos en kompis, då var hennes tonårsbarn också med.
(Och ingen av oss är en sån som tycker om grova skämt ska jag tillägga).
 
Engelska versionen är inte särskilt rumsren iaf, den svenska versionen Rackare har jag inte spelat.
Det lät inte som ett sånt spel jag är ute efter iaf, mer party/humor som kanske inte är riktigt vad jag letar efter ändå! Tack för heads up!
 
Jag tycker att Ticket to ride är fantastiskt. Jag och min kille spelar ofta själva och då tar ett parti ungefär 45min. Är barnen med, eller om man är flera vuxna tar det längre tid men aldrig att vi har spelat i två timmar.

Det kräver en del ”list” och förmåga att tänka framåt och planera, och kan väl kallas strategispel light kanske.
 
Råttfällan! :angel:

Förlåt, det passar inte in på dina krav!

Pandemic köpte vi för en tid sedan men har inte spelat ännu. Hörde att det skulle vara intressant dock.
 
Kan rekommendera Kodama, väldigt trevligt spel där en bygger trädandar. 30
min, 2-5 spelare, mysig stämning där en bygger vackra träd och räknar poäng:)
 
Fick en annan idé, Scrabble men på engelska kanske kan vara nått? :)
Tror hanredan har typ 14 olika scrabble! :D
Jag tycker att Ticket to ride är fantastiskt. Jag och min kille spelar ofta själva och då tar ett parti ungefär 45min. Är barnen med, eller om man är flera vuxna tar det längre tid men aldrig att vi har spelat i två timmar.

Det kräver en del ”list” och förmåga att tänka framåt och planera, och kan väl kallas strategispel light kanske.
Skriver upp det! Tack!
Råttfällan! :angel:

Förlåt, det passar inte in på dina krav!

Pandemic köpte vi för en tid sedan men har inte spelat ännu. Hörde att det skulle vara intressant dock.
Pandemic har han, vi spelade det sist jag var där! Tack ändå!
Kan rekommendera Kodama, väldigt trevligt spel där en bygger trädandar. 30
min, 2-5 spelare, mysig stämning där en bygger vackra träd och räknar poäng:)
Hmm, det här låter väldigt intressant men hittar det inte vid snabbgoogling på 'kodarna + spel'?
 

Liknande trådar

Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 147
Senast: Rie
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 071
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 769
Senast: Madick
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 738
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp