Snabbt, smart sällskapsspel

Connect 4. Vansinnigt kul och klurigt. Max 2 åt gången men vi kör att vinnaren möter nästa spelare osv...
 
Jag behöver tips om 'litet' snabbt smart roligt sällskapsspel som ska vara till svärsonen i julklapp. Det får inte vara spel som håller på i timmar och det ska kunna spelas från 2 deltagare och uppåt och får gärna vara lite IQ-klurigt eller utmanande. Det finns en uppsjö med spel/frågespel på marknaden och jag har ingen aning om kvalitén, tycker att det finns så många spel som är tramsiga. Han gillar fråge/kunskapsspel och har därför många såna redan, men önskar sig 'spel' i julklapp. Hit me med era bästa tips! :bow:
Ett spel som heter Wingspan 40-70 minuter ska vara nyöversatt och populärt eller något. Har inte spelat det (man köpt i julklapp till oss)

Quacks of Quedlinburg är jättekul men väldigt barnsligt (alltså inte lätt barnsligt utan kul barnsligt) 45 minuter står det men jag tycker det går snabbare. Man ska brygga en trollbrygd innan den exploderar. Osäker på om den är lika kul på bara två som på tre men.
 

Liknande trådar

Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 157
Senast: Rie
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 076
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 818
Senast: Madick
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 802
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp