Snabbt, smart sällskapsspel

Camel up! Det är ett kamelrace och går ut på att satsa på rätt kamel. Enkelt att lära sig, men förvånansvärt många strategier som kan löna sig. Snyggt, välgjort och snabbspelat (30-40 min ungefär).
 
Jag vet inte om vi spelat olika versioner, men jag tycker inte det är en massa grova skämt.
Har bara spelat det ett par gånger hos en kompis, då var hennes tonårsbarn också med.
(Och ingen av oss är en sån som tycker om grova skämt ska jag tillägga).
Kanske, jag har spelat tre olika lekar och funnit alla väldigt pubertala och snudd på motbjudande. Exempel:
 

Bifogade filer

  • 19A5A6D5-2F47-4F5D-A62F-BAC401E25438.png
    19A5A6D5-2F47-4F5D-A62F-BAC401E25438.png
    152,1 KB · Visningar: 175
Ett riktigt strategi-spel för 2-4 personer som tar 45 min: The quest for el Dorado. Med hjälp av olika kort som man har i sin kortlek ska man ta sig genom djungeln och komma först till skatten. Det gäller att optimera sin kortlek så man har rätt kort i sin kortlek.

Lite flamsigare men innehåller en stor mängd strategitänk om man vill: Bohnanza. Ett kortspel där man odlar bönor och får poäng beroende på hur många bönor man får ihop. Det flamsiga är när man ska förhandla med de andra spelarna.

Det snabbaste spelet är nog Love Letters, där man ska lista ut vilken roll på slottet de andra spelarna har.
 
Kanske, jag har spelat tre olika lekar och funnit alla väldigt pubertala och snudd på motbjudande. Exempel:
Hela grejen är ju att det ska vara lite sjukt och absurt. Det är det som gör det svinroligt i min värld.

Det ska finnas en mer family friendly edition som passar till barn med. Kan vara det @hastflicka spelat.
 
Hela grejen är ju att det ska vara lite sjukt och absurt. Det är det som gör det svinroligt i min värld.

Det ska finnas en mer family friendly edition som passar till barn med. Kan vara det @hastflicka spelat.
Ja, det är det som gör det svintråkigt i min :p jag fattar grejen, tycker bara inte det är roligt eller något jag skulle rekommendera utifrån TS beskrivning.
 
Om man vill ha ett spel som är klurigt, men tidlöst och roligt även för icke-spelande äldre så skulle jag välja Carcasonne.

Det är ett strategi-pussel, tar inte alltför lång tid.
Mitt tips: Köp bara grundspelet till att börja med, om man vill att det ska rimligt fort.
 
Hela grejen är ju att det ska vara lite sjukt och absurt. Det är det som gör det svinroligt i min värld.

Det ska finnas en mer family friendly edition som passar till barn med. Kan vara det @hastflicka spelat.

Det familjen har ar de allra forsta ladorna. Det blir helt klart absurt och vansinnigt roligt ... lite beroende pa person forstass.
 

Liknande trådar

Hemmet Önskar smarta tips och idéer på förvaring i litet kök. Vet att det finns smarta prylar som man kanske inte själv visste fanns eller har...
2
Svar
25
· Visningar
1 157
Senast: Rie
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 076
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 818
Senast: Madick
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 802
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp