SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Calazirya

Trådstartare
Kan man köpa vanliga glycosaminer på naturapotek och ge hundarna ?

Snälla svara snabbt nu hundfolk, priset är obetydligt
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Våran golden har haft borrelia som satt sig på lederna och ibland blir hon stel och har ont
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Antar att du menar glukosamin?

Skulle tro att det fungerar med det som går att köpa på naturapoteket men jag är inte alls säker på om de har andra tillsatser i det mänskliga preparaten och antar att det kan vara svårdoserat. Det finns glukosamin speciellt för hundar (och hästar.) En kompis ger häst-glukosamin till sin hund och det fungerar bra (och är billigare) men då måste man vara observant i doseringen för det kan vara lätt att feldosera. Där uppe kan du spana på Lantmännen/Odal, de har. Det brukar också finnas i välsorterade hundbutiker. Glöm inte att titta upp på fodersäcken också, vissa foder tillsätter glukosamin/konditrin (stavning?), finns rikligt i kyckling om jag inte missminner mig. Det finns även några nya preparat som säljs via veterinär, kommer dock inte ihåg namnen på dessa.

//Elin
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Är det glukosamin så är det billigare att köpa för hundar. Det är inte samma hygienkvalitet nämligen...

Vet att det drogs in från Hälsokostaffärerna ett tag. Vet inte om de fått det tillbaka?? Finns på apoteket också. 1 gram per 30 kg är en ungefärlig dosering. Kör ett ett par veckor 1-2 månader och sen kan man halvera dosen.
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Glucosamin finns på alla hästaffärer i stort sett och det är samma för hund och häst. Jag har en schäferhane på 8 år som börjar bli stel, så han får Glucosamin. Det har hjälpt honom enormt! Det kostar ca 250:- - 300:- för en burk. Den är stor och till hund ska man endast ge 2-3 kryddmått/dag i maten. Detta smakar inte heller något alls. Perfekt tycker jag! /Toy ;)
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Tack alla för hjälp med uttal stavning och vart man kan få tag på det.
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

knapplån: vad finns det för olika preparat och hur mycket kostar dom? funderar på att börja ge i förebyggande syfte snart.
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

Jag ger flexijoint till mina hundar...samma som till häst...jag äter själv samma och har blivit MYCKET bättre i ryggen...
 
Sv: SNABBT SVAR : Glycosaminer ( ? )

vi säljer på hundaffären www.hundaffaren.se

Maxiglucomin (Glucosamin) 450 gr kostar 365:-
och 150 gr:195:- så det lönar sig att ta den stora!
du ger ca 4g. dag = 1/2 skopa!

:p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 588
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
741
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 950
Senast: ako
·
Övr. Hund Ni som ger Mush, hur gör ni när ni är på resande fot och inte har tillgång till frys? Finns det något substitut man kan köpa som håller...
Svar
9
· Visningar
476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp