Snabbt svar, tack!!!

J

Jossan

En liten fråga, på Freefarms foderstatsprogram, hur nära noll måste man komma i "balans i %"?
Hur mycket får det skilja i de olika rutorna?


Tacksam för snabbt svar!!!


/Jossan
 
Tyvärr kan du inte lita på Freefarms behovssiffror.. de räknar fel.. :crazy: Kolla på min sida hur du räknar! :)

Kvoterna får du räkna ut för hand. Alltså dela summa rutorna med varann. Smrp/mj ska vara minst 6, ca/p 1,4-1,8 helst. Det är viktigast att du är närmast 0 på MJ behovet(ställ in MJ själv utefter vilket värde du får fram när DU räknar själv efter min sida..).
 
Lat, lat...

Du orkar inte hjälpa mig?
Har precis suttit en timme på freefarm...


MVH/



Josefine
 
Nej, jag orkar nog faktiskt inte det tyvärr. Är helt slut.. :crazy:

Ta nya tag imorgon istället! :) Och så länge kan du ju lägga in en ny tråd här där du skriver ned höets värden och alla nödvändiga faktan. Jessica, majola och Bucus (för att ta några exempel) är duktiga räknerskor och svarar/räknar flitigare än vad jag gör numera. :o :bow:
 
Jag har redan en tråd har nedanför med alla fakta, den heter "Foderstatshjälp? Magdalena?" eller nåt sånt....
Jessica hjälpte mig till en början, men sen har jag inte hört av henne.
Jag har räknat ut en ungefärlig foderstat, så jag får väl fråga någon mer kunnig i ämnet hur den låter.

Tack i alla fall, och sov gott!


MVH/


Josefine
 
Aha! :o

Men Jessica kommer nog igen imorrn ska du se. Jag kommer nog inte hinna vara inne så mkt imorrn, men på fredag kan jag säkert hjälpa lite, om ingen annan hunnit före vill säga!

Det är svårt i början när man räknar, men sen blir det lättare o lättare! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: misswilma
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Ponylove
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 629
Senast: skogaliten
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp