Bukefalos 28 år!

Snabbtorkade lagellack

Sahara

Trådstartare
Hej! Jag undrar om det är någon här som kan ge förslag på snabbtorkade nagellack (i alla möjliga färger)
Tack på förhand
 
Seche vite är toppen. Och då kan man även använda blått nagellack även när man har bråttom. Tycker blå tar evigheten att torka annars.
 
Seche vite som andra skriver.. dock kommer jag inte köpa det igen av den anledningen att det ju blir segt som sirap i flaskan väldigt mycket snabbare än andra överlack lack jag använder, och är därför bara att slänga. Blir lite dyrt då tycker jag :) Men det funkar bra när det är nytt!
 
Seche vite som andra skriver.. dock kommer jag inte köpa det igen av den anledningen att det ju blir segt som sirap i flaskan väldigt mycket snabbare än andra överlack lack jag använder, och är därför bara att slänga. Blir lite dyrt då tycker jag :) Men det funkar bra när det är nytt!

Det blir så eftersom lösningsmedlen är väldigt flyktiga, vilket är en förutsättning för att det ska torka så snabbt som det gör. Det finns en speciell thinner som gör lacket lättflytande igen, och som dessutom fungerar för att tunna ut även andra lack som har blivit för tjocka. Seche Restore heter det. :)
 
Jag gillar H&M:s lack. De har dessutom en bred och bra pensel som gör att det blir snyggt på en gång - och ett helt otroligt stort utbud på färger!

Annars är Rimmels 60 Seconds Super Shine väldigt bra, men när jag tänker efter är jag inte säker på om jag har sett det i Sverige förutom på nätet då.

Och så gillar jag Depend O2-serien.
 
Seche vite som andra skriver.. dock kommer jag inte köpa det igen av den anledningen att det ju blir segt som sirap i flaskan väldigt mycket snabbare än andra överlack lack jag använder, och är därför bara att slänga. Blir lite dyrt då tycker jag :) Men det funkar bra när det är nytt!
Det ska finnas flaskor med utspädning till dem. En väninna har men jag vet inte hur man får tag i det själv.
 
Var kan man köpa det? Är det ett lack man skall måla över det andra nagellacket eller är det vanligt lack i olika färger?
 
Men hur använder man det? Det går väl inte att använda när nagellacket fortfarande inte ör torrt?
 
Men hur använder man det? Det går väl inte att använda när nagellacket fortfarande inte ör torrt?

Jo, du målar på det när det andra inte torkat än. Det gör så att lacket torkar på ett kick.
Jag har inte tid att vänta. Så jag kör Seche Vite. Då kan jag använda vilka lack jag vill.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla kloka och erfarna! Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet...
Svar
3
· Visningar
361
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag undrar om ett privatlån kan påverka mig i mina fortsatta studier, där jag alltid tar fullt CSN. Om jag har tolkat det rätt så...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
479

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp