M

Mónadis

Hur gör man ett snabel-a på en macbook? känns dumt att fråga det men det funkar inte, hur jag än försöker. Min dator är av en lite äldre modell, macbook(apple).
 
Sv: Snabel a?

7 som tittat, men ingen har en aning om hur man gör ett snabel-a? Snälla, det är bråttom.
 
Sv: Snabel a?

Har haft mac i hela mitt liv och vad jag vet är det bara att trycka alt och 2 står de ett @ på din dator på 2-knappen nere i hörnet? @@@@@@@@
 
Sv: Snabel a?

Alltså, jag håller ner Alt och trycker fyra gånger på åtta ;)
Eller hur menade du?
 
Sv: Snabel a?

det är väl Util eller vad nu knappen heter, den med byggnadsminnesmärket på iaf, och sen 2, som du ska använda?
 
Sv: Snabel a?

det är väl Util eller vad nu knappen heter, den med byggnadsminnesmärket på iaf, och sen 2, som du ska använda?

Nepp, kommando (som byggnadsminnesmärkesknappen heter) funkar inte för snabel-a, utan det är alt + 2 som nämndes tidigare i tråden.
 
Sv: Snabel a?

Hur gör man ett snabel-a på en macbook? känns dumt att fråga det men det funkar inte, hur jag än försöker. Min dator är av en lite äldre modell, macbook(apple).

på mac är det alt+2 som gäller för snabel-a inget annat
 
Sv: Snabel a?

Jag trycker på alt+2 men får upp: ™ ?

Ändra till Sveska pro, istället för bara Svenska i indatameny under internationellt från systeminställningar.

Har för mig att det är alt + ' istället med "vanlig" svenska.

Annars kan man ju alltid komma undan problemet och det är bråttom genom att kopiera ett @ från en text eller från en hemsida.

Edit: Var tvungen att prova. Det var som jag trodde. Alt + ' (alltså samma knapp som * nere till höger på tangentbordet). Men ändra ändå till svenska pro. Enklare så!

/Jonaz
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 344
Senast: hastflicka
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Unafraid
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
549
Senast: Åsa A
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp