Snackistråd eget stall/gård del 2

Drömstall1 (2).JPG

Komplett renoverad vägg, minus en kantbräda på högersidan..
 
Rundcorallen.
Som sagt lite temporär. Lutar svagt osv. Men det är en yta att jobba hästarna på när inte ridunderlaget ute lockar. Den är gjord på mindre än tre dagar. Tidsfördelning är 2/3 staket 1/3 sprida ut sand.
Sedan vattnat och saltat men det gjorde jag nog nån vecka senare..

Visa bifogad fil 18959

Grymt bra jobbat!

Hur stor är corallen? Vad har du för underlag?
 
15 m är inte så illa pinkat. Härligt!
Räcker gott för löslongering kortare ridning för att böja mina "småpållar" osv.

Den byggdes egentligen för att underlätta arbetet med islandshästen. Där fick jag mig ett riktigt projekt.
Tagit 1,5 år att lära känna den någotsånär. Han har inte haft ett lätt liv den stackarn.

Corall var inte på planeringen nu, men när jag hade problem och svårt att komma någonstans utan en bra yta att arbeta med honom där det kändes bra (läs inramat) så planerade maken in det högt på priolistan.
 
Sedan har vi renoverat både brunn och "skorsten" med rökkanal på pannhuset sedan vi flyttade hit. Det var inte planerat heller ;)
Men inte så intressant i en sån här tråd heller skulle jag tro.

Har lärt mig betydligt mer oväntade saker än jag trodde första 1,5 åren i alla fall.
Så behöver ni mot förmodan en beskrivning av hur en sådan ska vara konstruerad så kan jag ge lite info..:D
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
72 418
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp