Snackistråd eget stall/gård del 2

Installation av självpåfyllande, uppvärmt vatten i hagen! Belysning i stallet + "gummigolv"! :love:
Vad har du för gummigolv?
Var i ett stall som hade flytgolv, så tyst och mjukt. Blir ju mörkare med svart stallgång, men det blev så mycket mjukare ljud i stallet.
Här är vattnet avstängt och jag får köra dunkar var dag. Mycket lättare med min nya bil som jag älskar. :love:
 
Vad har du för gummigolv?
Var i ett stall som hade flytgolv, så tyst och mjukt. Blir ju mörkare med svart stallgång, men det blev så mycket mjukare ljud i stallet.
Här är vattnet avstängt och jag får köra dunkar var dag. Mycket lättare med min nya bil som jag älskar. :love:
Det är nog en begagnad boxmatta som är stora "pusselbitar". Jag får försöka ta en bild när jag har städat :D
 
Har också en pusselmatta på skötselplatsen.. 😁 Har ingen bra bild tiöm hands på den men här syns lite.
IMG_20170306_122347538.jpg
 
Fy fasen vad det är blött och lerigt efter senaste dagarnas regn :arghh: Ställde in mina islandshästar i varsin box i morse och shettisen stängde jag in i ligghallen inne i uthuset. Hovslagaren kommer sen så dom behövde torka upp så han vill ta i dom. Halvblodet står och trycker i stora ligghallen ute i hagen. Tur det ska bli kallt igen nu! Vill ha vinter och fruset i marken!
 
Fy fasen vad det är blött och lerigt efter senaste dagarnas regn :arghh: Ställde in mina islandshästar i varsin box i morse och shettisen stängde jag in i ligghallen inne i uthuset. Hovslagaren kommer sen så dom behövde torka upp så han vill ta i dom. Halvblodet står och trycker i stora ligghallen ute i hagen. Tur det ska bli kallt igen nu! Vill ha vinter och fruset i marken!
Ja det är vidrigt
 
Tacksamt att skruva ihop höpallar så de slipper äta på marken och så slänger vissa herrar det utanför med flit.
Fast bara ibland..
 

Bifogade filer

  • IMG_20181206_071134_157.jpg
    IMG_20181206_071134_157.jpg
    247,6 KB · Visningar: 34
Här har det frust nu men lite tur i oturen var marken fortfarande plan, så även hage och ridbana.

Ponnyerna fortsätter att beta, jag tänkte hålla ut och se hur länge de klarar sig på gräs. De får mineraler (som matchar gräset), linfrökaka och rejält avsköljd betfor i hink varje dag.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
567
Senast: Blyger
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
42 43 44
Svar
876
· Visningar
74 567
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp