Snackistråd eget stall/gård del 2

Vi hade -31 igår morse, den självpåfyllande tunnan kämpar otroligt nog på! Det fryser gärna lite i ytan, men häller man på lite varmvatten 1-2 gånger om dagen är det lugnt. Helt isfritt ner till -15!

IMG_20190127_214737_438.jpg
 
Vi hade -31 igår morse, den självpåfyllande tunnan kämpar otroligt nog på! Det fryser gärna lite i ytan, men häller man på lite varmvatten 1-2 gånger om dagen är det lugnt. Helt isfritt ner till -15!

Visa bifogad fil 24623

Alltså jag dör. Jag skall aldrig någonsin mer klaga på -10 grader :eek: alltså hur gör man, hur överlever man i sån kyla. Jag förstår inte. Sjukt imponerande! Och grymt med tunnan:up:
 
Alltså jag dör. Jag skall aldrig någonsin mer klaga på -10 grader :eek: alltså hur gör man, hur överlever man i sån kyla. Jag förstår inte. Sjukt imponerande! Och grymt med tunnan:up:

+ @Unafraid Vi hade bara -17,2 här i morse. Faktiskt det kallaste vi haft den här vintern. Många år sen vi hade närmare -30 nu, men runt -20-25 grader kan det vara ibland :)
 
@Unafraid @FengurLaugar och jag summerar det som att ni är fullkomligt galna. Förstår inte hur man ens kan tänka tanken att kunna rida ordentligt i -20 :o jag är fortfarande bara imponerad (även om jag tycker ni är helt galna:cautious:)
Har man en häst som helst inte vilar alls så måste man motionera dom ändå.. men är det kallare än typ -16 så rider jag barbacka och så har jag köpt värmehandskar, så jag slipper frysa :love: jag är en riktig fryslort och klagade inte en enda gång på värmen i somras, det är en principsak för mig :laugh:
 
@Unafraid @FengurLaugar och jag summerar det som att ni är fullkomligt galna. Förstår inte hur man ens kan tänka tanken att kunna rida ordentligt i -20 :o jag är fortfarande bara imponerad (även om jag tycker ni är helt galna:cautious:)

-24,9 här idag! Ändå bor inte jag så himla långt norr ut, bara i Västra Värmland :p Har ridlektion ikväll och har tänkt rida den andra hästen på lunchrasten. Får väl se om jag fryser in och låter bli på lunchen men lektionen blir ju av ändå. Men det blir ju mildare under dagen tänker jag :)
 
Jag brukar inte klaga på kylan då jag är mer en vintermmäniska än en sommarmäniska. Men nu börjar även jag vara less på den här kylan. Är tredje veckan med mellan -20 och -35 nu. Får bära in ved som en tok och allt blir mycket bökigare. Mitt knä är så gott som bra och jag skulle vilja sätta igång valacken nu, men väntar på något mildare väder.... De enda som inte verkar bry sig om kylan är hästarna 😄
 
Jag brukar inte klaga på kylan då jag är mer en vintermmäniska än en sommarmäniska. Men nu börjar även jag vara less på den här kylan. Är tredje veckan med mellan -20 och -35 nu. Får bära in ved som en tok och allt blir mycket bökigare. Mitt knä är så gott som bra och jag skulle vilja sätta igång valacken nu, men väntar på något mildare väder.... De enda som inte verkar bry sig om kylan är hästarna 😄
Brrr!
 
Är det vindskydd i bilden, eller står du under ett tak? Förstår inte alls bilden.
Här har allt töat och är is. Så vet inte riktigt vad som är värst. Ser betydligt trevligare ut hos dig!
Men gick runt och tänkte i helgen att kanske skulle man flytta norrut? Men när jag ser bilderna så blir jag glad att jag bor söderut.
 
Är det vindskydd i bilden, eller står du under ett tak? Förstår inte alls bilden.
Här har allt töat och är is. Så vet inte riktigt vad som är värst. Ser betydligt trevligare ut hos dig!
Men gick runt och tänkte i helgen att kanske skulle man flytta norrut? Men när jag ser bilderna så blir jag glad att jag bor söderut.

Jag sitter vid matbordet inne. Det är taket till vad som kanske ska bli en gäststuga. Eller en utbyggnad av huset. Oklart.

Vi bor ju inte jättelångt norrut, Uppland liksom :p
 
Jag sitter vid matbordet inne. Det är taket till vad som kanske ska bli en gäststuga. Eller en utbyggnad av huset. Oklart.

Vi bor ju inte jättelångt norrut, Uppland liksom :p
Uppland är kanske inte jättelångt nej. Men bor man nästan i sydligaste Skåne så är det rätt norrut! Men är sugen på att flytta en timme "upp".

Jag fick inte alls ihop taket med hur hästarna stod!
 
Funderar på hur vi ska lösa en lösdrift på bästa billigaste och enklaste sättet.

Nästa helg blir det till att bygga egen box åt fölet så vi kan dela på dem ordentligt.

Vi har i dagsläget ett tält ute i hagen vilket ledarestoet sagt till om att det är faaaaarligt gå inte dit :banghead:

3 hästar som inte bryr sig ett smack och en fjärde som jagar bort de andra. Har flyttat tältet utan resultat. Tur vi har mycket träd sm skydd nu när det är 1 plusgrad och snö/regnar ute
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
72 580
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 792
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp