Snackistråd eget stall/gård del 2

09DACE00-1458-46DA-8A2B-0BE26EC5D4B8.jpeg
 
Vad härligt det var med mycket snö. Även om vi väl hade någon decimeter mindre än @lil-sis.
Nu har vi stället istid hos mig.
Och ingen lössnö i skogen heller längre 🙄.
Screenshot_20190214-222324.png
 
Vad härligt det var med mycket snö. Även om vi väl hade någon decimeter mindre än @lil-sis.
Nu har vi stället istid hos mig.
Och ingen lössnö i skogen heller längre 🙄.Visa bifogad fil 25413

Vår fina vinter är påväg bort också :cautious: Hockeyrink ute på gårdsplanen så jag är livrädd för att gå ut med vatten och hö. Får sanda i morgon för detta är inte kul. Hoppas isen försvinner snart, det är ändå plusgrader.
Får nog ta på shettisen hennes broddade boots sen också. Det är isigt där dom får mat men snö kvar i hela hagen annars.
 
Vår fina vinter är påväg bort också :cautious: Hockeyrink ute på gårdsplanen så jag är livrädd för att gå ut med vatten och hö. Får sanda i morgon för detta är inte kul. Hoppas isen försvinner snart, det är ändå plusgrader.
Får nog ta på shettisen hennes broddade boots sen också. Det är isigt där dom får mat men snö kvar i hela hagen annars.
Köp icebugs!
Det är det bästa jag gjort...

Hade ett par andra broddade "kopior" först, tyckte de var bra, men sedan köpte jag icebugs och de var betydligt bättre.
 
Vi har is, tjock skarsnö och massor av vatten.

Och lite lite barmark.

Blä.
Låter som här, fast vi har knappt nån barmark alls just vid oss än.

Red volter i den lilla del av sommarhagen som är plan idag.
Så nu lär det nog vara is där också imorgon då det var rätt blöt snö..
 
Här är det isgata med stora vattenpölar på, ridplanen är direkt obrukbar och vägarna hemska. Hästarna vilar och jag har roat mig med att bygga inredning till sadelkammaren. Eller rättare sagt jag designar och mannen bygger. :D Riktigt nöjd med det vi fått ihop hittills, fyra sadelhängare och en rad tränskrokar. Näst på tur är selhängare och ett väggfast kaffebord.

F12B1E14-2F7A-4668-8EA7-BA530BED22E9.jpeg
 
Här är det isgata med stora vattenpölar på, ridplanen är direkt obrukbar och vägarna hemska. Hästarna vilar och jag har roat mig med att bygga inredning till sadelkammaren. Eller rättare sagt jag designar och mannen bygger. :D Riktigt nöjd med det vi fått ihop hittills, fyra sadelhängare och en rad tränskrokar. Näst på tur är selhängare och ett väggfast kaffebord.

Visa bifogad fil 25890
Fint.
Här har grusvägen smält fram sånär som på några ställen i skuggan. Äntligen kan man trava och galoppera.
Jag saltar rundcorallen.. Tredje gången idag. Och nu börjar man få hopp att den är brukbar inom en rimlig framtid.
DSC_0139.JPG
 
Här är det vår i luften, men det brukar bli kallt igen innan april är över, kommer inte bli förvånad om det blir snöyra i heller.
Projekt urmockning av vinterhagen är igång.
Jag har samma funderingar varje år, hur bäst ska jag sköta om den? Spruta på ogräset? Putsas ska den göras så fort det blir tillväxt. Hade den kunnat vila ett år så hade jag sått om med skyddsgröda, men det kan jag tyvärr inte.
Brukar putsa den en gång en- två gånger innan midsommar. Föra året blev det tokigt, efter första putsningen så var det för torrt och varmt för att det skulle ske någon betyda återväxt. Blev inte bra alls.
Dessutom så hade jag önskat mig att jag slapp rullebörrarna och kunde köra med en traktor och skrapa av allt och sedan plocka upp det i skopa och lägga det på stacken. Nu är det tungt! Men det är fint väder så det går ju. :) (Just nu känns det som a never ending story).
 
Igår hade vi över +16 grader. Superhärligt! Gräset har börjat växa äntligen. Hästarna dissar höet och äter fjolårsgräs :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 042
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
582
Senast: Blyger
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
75 124
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 992
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp