Anläggning Snackistråd eget stall/gård del 2

Hade du kunnat lägga ut lite fler bilder på hur den är byggd? Funderar på att göra något liknande, så det hade varit trevligt att se tydligare hur den är uppbyggd ;)
Ska se om jag kan rita något för hand så ni ser hur den är uppbyggd. Tänk er en stor foderkrubba med lite mellanrum mellan vägg/botten. Vinkeljärn och osb skivor. Reglar runt kanterna

Fasen glömt av att fota. Är ju knappt ute i dagsljus. Ska se om jag kan komma åt att göra det snart.

Har börjat klura på min ridbana. Måste göra något åt den då den har blivit alldeles gropig och inte är bra. Vi har liksom gjort billigaste varianten. Skrapa av sen på med nytt material. För nästan 10 år sedan. Tycker den har fyllt sin funktion då det bara är jag som rider på den och den är ca 50x30 Lutar lite men det ser jag inte som något problem då det underlättat med dräneringen.

Pratade om olika alternativ på hur man ska göra. Vi kommer behöva skrapa bort befintligt material, fylla på med stenmjöl sen på med underlag. Hur i helskotta ska man komma billigt undan med det?

Olika firmor ligger på 25-35kr kvm + moms vilket alltså blir 46 875kr Finns ingen möjlighet att jag har råd med detta på en ridbana som inte egentligen är min egna.

Dräneringen som vi ska göra i ena ändan kostar inget mer än tid då alt material redan finns hemma dvs dräneringsslang + duk.

Har bett en vän räkna på detta. Kan få tag i maskin och då ligger det på 3000,- för en helg inkl. moms + diesel & chaufför. sen är det ju hur mycket material man behöver. stenmjöl entreprenörspris 70,- inkl. moms per ton och sedan vad jag behöver ovanför.

Har ni några funderingar på hur jag kan göra det billigare?

Just nu

Hästfolk

Hästvård

• Ryggproblem, hur ska man tänka

Träning

Utrustning

• Laga trasig sadelbom

Hästavel

Tävlingsgrenar

Forumstatistik

Trådar
439 879