Anläggning Snackistråd eget stall/gård del 2

Heja @Cattis_E ! Har också alltid velat lära mig köra traktor (ska bara köpa en först 😅 )

Igår gjöt våra fäder samt min man gödselplattan;
IMG-20200730-WA0001.jpg

Idag ska det bli kantstöd, ca 30 cm, så murar vi resten sen. Svärfar drömde tydligen om stall som yngre så han är rätt involverad i det mesta :D

Heja @Cattis_E ! Har också alltid velat lära mig köra traktor (ska bara köpa en först 😅 )

Igår gjöt våra fäder samt min man gödselplattan; Visa bifogad fil 54968
Idag ska det bli kantstöd, ca 30 cm, så murar vi resten sen. Svärfar drömde tydligen om stall som yngre så han är rätt involverad i det mesta :D
Snyggt.
Gjuta har jag åtminstone sluppit i år....
Började tröttna efter de tre föregående åren 😇.
Ska köra lite mer traktor om ett tag, måste bara motionera någon av alla hästar först 😁.

Vad snyggt det blev!
@warg vilken vacker innergård :love:
Tack! Vi älskar vår innergård och har lite svårt att förstå att den användes som parkering innan vi flyttade in! Rakt fram på bilderna är alltså vårt stall, till höger i vinkel foderrum och förråd, bakom i vinkel gästrum. Det är alltså tre längor i vinkel. Sen ligger bostadsnuset fristående men i "kvadraten" till vänster. Gården är ganska exakt 10x10 meter och bland det första jag gjorde när vi flyttade in var att sätta en magnolia precis i mitten.