Snackistråd eget stall/gård del 2

Tror ni inte att Jem & Fix har en balja på 62 liter rund istället för den jag kikade på.

Vad tror ni ska jag avbeställa den försat och ta den runda med 5 liter extra istället?

Den jag beställt https://www.bole.se/varmebalja-will..._vrjG5NWJKiknH5KcPKtxAgBNhRbwXwLOAINTuQpxl2JU

Den som finns på Jem & fix nu https://www.jemfix.se/vaermebalja-willab-65l/1193/9041861/

Jag har den i din första länk. Har kollat på massa olika och tänkte lite som du med 5 liter extra. Men det som gjorde att jag ändå bestämde mig för den rektangulära var att den har termostat, det har jag inte sett på någon annan i samma prisklass och det kändes viktigare än 5 liter extra för min del :)
 
Jag har den i din första länk. Har kollat på massa olika och tänkte lite som du med 5 liter extra. Men det som gjorde att jag ändå bestämde mig för den rektangulära var att den har termostat, det har jag inte sett på någon annan i samma prisklass och det kändes viktigare än 5 liter extra för min del :)

Tack det var jag tvungen att gå tillbaks och läsa om. Undrar varför den på 65l är såpass mycket dyrare. Om man köper från samma ställe så ligger den runda på närmare 3000,- och det känns ju inte alls värt.

Men jag håller mig nog till den första. Tack för input :D
 
Tack det var jag tvungen att gå tillbaks och läsa om. Undrar varför den på 65l är såpass mycket dyrare. Om man köper från samma ställe så ligger den runda på närmare 3000,- och det känns ju inte alls värt.

Men jag håller mig nog till den första. Tack för input :D

Jag är nöjd med min! Och hästarna också som det verkar :D
 
Dags att stänga av vattnet i stallet. I morse var det fruset så jag fick hämta vatten i källaren. Vi har haft minusgrader i en vecka nu ungefär så det var väntat. Min nya värmebalja funkar finfint än så länge också :love: Och i natt fick dom första nattmaten så nu är vi uppe i full högiva utspritt på fem fodringar/dygn :)

Dags att brodda också. Valde i år att brodda själv istället för att hovslagaren skulle fixa allt sist han var här, kändes för tidigt i leran. Har inte broddat själv på gud vet när så det ska bli intressant :p
Du har inte satt i blindbrodd heller?
Det är inte kul att brodda om det kilat sig in småsten i hålen, så drygt att få ut.
Mina fick blidbrodd :p
 
Har använt min i en vecka och är väldigt nöjd över den investeringen! Köpte också en 60 liters, får fylla varje dag men det gör inget, har inte så mycket emot att bära vatten då det inte är så långt. Nu önskar jag mig uppvärmda skålar till kaninerna 😂
Köp en värmeplatta för hönsvatten och ställ (en tung) skål på. Se bara till att skydda sladden så de inte kan tugga på den. Jag tog en bit av en metallgardinstång ;).
 
Köp bara inte för liten värmebalja! Tröttsamt att fylla på i tid och otid!!
Har i år investerat i en till Thermobar. Lösdriften har däremot alldeles för liten men det får bli en större nästa år.
 
Du har inte satt i blindbrodd heller?
Det är inte kul att brodda om det kilat sig in småsten i hålen, så drygt att få ut.
Mina fick blidbrodd :p

Nej gjorde aldrig det. Men dom blev broddade häromdagen och det gick bra :) Har fått drygt 5 cm snö idag så nufår dom styltor istället efter jag inte skodde med sulor heller. Men har köpt polar pads jag tänkte testa. Men tror dom klarar sig bra i hagen nu när dom vilar bara det inte blir isigt.
 
Nej gjorde aldrig det. Men dom blev broddade häromdagen och det gick bra :) Har fått drygt 5 cm snö idag så nufår dom styltor istället efter jag inte skodde med sulor heller. Men har köpt polar pads jag tänkte testa. Men tror dom klarar sig bra i hagen nu när dom vilar bara det inte blir isigt.
Polarpads brukar funka bra. Själv funderar jag på var i hela världen jag lagt mina. Inte använt på länge. Har dok en vag aning att jag kan ha slängt dem då de inte alls passade hans hovar längre, och var åt fel håll så de inte funkade att klippa till. Men ingen snö ännu så.

Satte inte heller sulor nu, alldeles för lerigt...
Min hovis kan nog komma relativt fort också om det blir massa snö som ser ut att stanna en vecka...
I hagen brukar de klara sig bra för det mesta om det inte är riktigt illa, och det brukar det inte vara i flera dagar, så då får de väl vara inne den dagen..
 
Ville inte sko med sulor så tidigt som när hovslagaren var här sist utan sa att vi broddar själva i år och provar polar pads om behovet finns :) Så länge det inte är isigt under snön klarar dom sig utan sulor som sagt. Får se vad länge denna snön tänkte stanna.
 
Ja, jag hade den intill staketet till min stora utebur)
Nej, jag behövde aldrig fast utan köpte en ganska stadig hundskål. Om inte det hade funkat hade jag nog testat lägga i en ganska stor sten och se om den stod kvar då...
Misstänker starkt att jag skulle behöva förankra baljan direkt i marken oavsett storlek annars lär den flyga all världens väg :p
Bra tips annars :up: jag ska fundera ut hur det skulle kunna se ut :)!
 
Köp en värmeplatta för hönsvatten och ställ (en tung) skål på. Se bara till att skydda sladden så de inte kan tugga på den. Jag tog en bit av en metallgardinstång ;).

Så gjorde jag men mina niner gnagde av sladden ändå. Dagen efter jag dragit ur stickproppen som tur var för det var på vårkanten 👼 :rage: De mixtrade ur sladden ur röret på nåt vis.
 
Så gjorde jag men mina niner gnagde av sladden ändå. Dagen efter jag dragit ur stickproppen som tur var för det var på vårkanten 👼 :rage: De mixtrade ur sladden ur röret på nåt vis.

Jag kommer nog försöka köra med grislampa över skålen när mina flyttar ut, och säkra sladden uppåt liksom :idea:
Har också en som är en jäkel på att gnaga.
 
Så gjorde jag men mina niner gnagde av sladden ändå. Dagen efter jag dragit ur stickproppen som tur var för det var på vårkanten 👼 :rage: De mixtrade ur sladden ur röret på nåt vis.
Fast jag tog en sådan platt vit, inte rund ioch trädde ihop med någon skarvbit från varsitt håll så det blev som ett platt ända fram till plattan och ut genom gallret. Går nog inte att förklara utan bilder, och jag har det inte kvar.
Men de väl ha sönder det mesta om de verkligen vill..
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
72 405
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 731
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp