Snackistråd eget stall/gård del 2

såna förutsätter ju dock att man kan dra fram ström till hagen, det går inte överallt...
(vi planerar att gräva ner ett rör under vägen så vi kan få fram både ström och en fast vattenledning till hagen, men det ligger en bra bit framåt i tiden)
Ja, det kanske inte är genomförbart överallt. Men det underlättar onekligen på vintern.
 
Är det någon här som har "Att byggs häststall"? Försökte köpa den när vi skulle bygga, men fick inget svar och nu är stallet klart.
Hade däremot uppskattat om någon har möjligher att fota mått m.m. Och om det finns tips om sadelkammare.
 
Är det någon här som har "Att byggs häststall"? Försökte köpa den när vi skulle bygga, men fick inget svar och nu är stallet klart.
Hade däremot uppskattat om någon har möjligher att fota mått m.m. Och om det finns tips om sadelkammare.
Jag kan fixa det, skicka pm
 
Ni som har stallmattor vid uppbindning, vad har ni för några? Jag är inne på en "pussel modell" då det på en av platserna bara är vägg på en sida. Den andra har tre väggar. Alternativt får man bygga en ram och lägga dem i.

Men, jag vill ha en matta som mycket lätt att sopa. Har sett flera som är väldigt grova. De känns som de är svårare att hålla rena? Och jag är en liten pedant, så kommer bli grymt irriterad om de ej får sopa rena.

Vilka ska man kika på?
 
Och, värmehink eller balja på 30 liter. Finns det? Ska ha i boxarna, så vill inte ha för stora, men 20 liter är för lite.den behöver inte kunna hänga.
 
Ni som har stallmattor vid uppbindning, vad har ni för några? Jag är inne på en "pussel modell" då det på en av platserna bara är vägg på en sida. Den andra har tre väggar. Alternativt får man bygga en ram och lägga dem i.

Men, jag vill ha en matta som mycket lätt att sopa. Har sett flera som är väldigt grova. De känns som de är svårare att hålla rena? Och jag är en liten pedant, så kommer bli grymt irriterad om de ej får sopa rena.

Vilka ska man kika på?
Vi har Myrbys pusselmattor med kant till. Är inga problem att sopa.
 
Och, värmehink eller balja på 30 liter. Finns det? Ska ha i boxarna, så vill inte ha för stora, men 20 liter är för lite.den behöver inte kunna hänga.
Thermobar har hink på 30 l, annars har t.ex. Willab (är rätt säker på att Isobar också har) balja på 45 l.
 
Thermobar har hink på 30 l, annars har t.ex. Willab (är rätt säker på att Isobar också har) balja på 45 l.
Thermobar ska ha 4500:- för sin. väldigt dyrt för något som används max 1 månad om året.

Willab kikade jag på, den är väldigt aktuell faktiskt.
 
@MaRomer om det bara är en månad om året hade jag haft värmebalja i hagen och gett ljummet vatten vid intag och inför natten (om de står inne ett tag). Vi gör så och det funkar fint.
 
@MaRomer om det bara är en månad om året hade jag haft värmebalja i hagen och gett ljummet vatten vid intag och inför natten (om de står inne ett tag). Vi gör så och det funkar fint.
Har skött om en kompis höstar i veckan. De har isolerat stall med tre hästar. Betydligt mindre än mitt kommer bli. De sätter in vatten precis när de tar in dem och det har varit fruset 9 timmar senare. Så känns inte som en lösning som kommer funka. Vill ju slippa fruset vatten i boxarna.
 
Har skött om en kompis höstar i veckan. De har isolerat stall med tre hästar. Betydligt mindre än mitt kommer bli. De sätter in vatten precis när de tar in dem och det har varit fruset 9 timmar senare. Så känns inte som en lösning som kommer funka. Vill ju slippa fruset vatten i boxarna.
Isolerade rör med frostkablar. Rullande schema på hästarna så att tex de i lösdriften kan stå inne ett tag under dagen medan boxhästarna är ute. Hästarna värmer upp rätt bra.
Har nu tvingats ha på värmefläkt i stallet ändå då det kryper ner under noll.
Jag kommer behöva göra om med en längd med rören då det ÄNDÅ fryser där trots isolerat och kabel. Trodde inte det var möjligt men tydligen :(
 
Isolerade rör med frostkablar. Rullande schema på hästarna så att tex de i lösdriften kan stå inne ett tag under dagen medan boxhästarna är ute. Hästarna värmer upp rätt bra.
Har nu tvingats ha på värmefläkt i stallet ändå då det kryper ner under noll.
Jag kommer behöva göra om med en längd med rören då det ÄNDÅ fryser där trots isolerat och kabel. Trodde inte det var möjligt men tydligen :(
Jag har två hästar, bygger stall med 4 boxar. Så nej det kommer ej fungera att vara hästar. Får bli värmehinkar tror jag. Vågar inte dra in vatten i själva stalldelen tror jag
 
Isolerade rör med frostkablar. Rullande schema på hästarna så att tex de i lösdriften kan stå inne ett tag under dagen medan boxhästarna är ute. Hästarna värmer upp rätt bra.
Har nu tvingats ha på värmefläkt i stallet ändå då det kryper ner under noll.
Jag kommer behöva göra om med en längd med rören då det ÄNDÅ fryser där trots isolerat och kabel. Trodde inte det var möjligt men tydligen :(
Vi har likadant, men nu när det är kallt så stänger vi av vattnet när vi inte är där.
Känns så mycket mer värt att ha vatten i stallet övriga 8-9 månader trots allt.
 
Vi har likadant, men nu när det är kallt så stänger vi av vattnet när vi inte är där.
Känns så mycket mer värt att ha vatten i stallet övriga 8-9 månader trots allt.
Vi kommer ha vatten i stallet, men frostsäker utkastare. Så inga rör riskerar frysa. Inom det bara är 4 boxar är det lätt att fylla med vattenslang.
 
Vi har byggt boxar i påsk :D

Slitigt men blev fint. Nu ska jag ägna resten av livet åt att måla (känns det som), sen ska vi fixa golvet (kommer ha gummimattor).

Realistisk tidsplan; klart till hösten. Men helst midsommar :p
 
Vi har byggt boxar i påsk :D

Slitigt men blev fint. Nu ska jag ägna resten av livet åt att måla (känns det som), sen ska vi fixa golvet (kommer ha gummimattor).

Realistisk tidsplan; klart till hösten. Men helst midsommar :p
Åh vad härligt!! Har du nå bilder? :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
72 427
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp