Snackistråd eget stall/gård del 2

Åh vad härligt!! Har du nå bilder? :)
IMG_20210418_175412.jpg


Ena boxen. Rutnätet som hänger där inne ska sitta för fönster (är ca 140x160 stort).
Ser inte så mycket ut för världen men jag är nöjd :) vi hade en färdig byggnad så fanns ju lite att ta hänsyn till vid byggandet.

Boxarna är drygt 12 m2 stora.
 
I fredags påbörjade dom anläggningen av ridbanan :bump: tog väl ca 15 min innan det inte gick som planerat. Berg under, inte där man trodde eller misstänkte utan på en helt annan plats. Jaha, valen var spränga och lägga tilldrygt 75 tusen på fakturan 😅 eller fylla ut med material istället. Vi var inte så sugna på sprängning så dom har helt enkelt fått ta material runt omkring för att fylla ut hela ridbanan istället. Så hela dagen körde han och fixade en jämn grund. Idag kom markduk och de första lassen grus rullar in.

Detta innebär ju dock att vi har en del återställning att göra efteråt, det är just nu en krater på en plats där mycket material tagits. Så den behöver fyllas och sedan sås om innan det kan bli hage igen... Vi fick dessutom ägna hela helgen åt att ta ner lite träd som varit lutade mot hållet som ridbanan ligger då banan hamnade närmare dessa än enligt första plan pga av berget såklart. Så för att slippa ta ner dessa när det kommit grus och staketstoplar så fick vi i all hast ta ner dom i helgen. Glömmer alltid bort hur mycket jobb det är med allt sly etc.

Men nu jäklar. Nu inväntar vi grus hela veckan och sen kommer dom tillbaka på fredag för fördelning av bärlagret och sen kommer topplagret! :D känns helt sjukt att det inom ett par veckor finns en ridbana :love:
 
I fredags påbörjade dom anläggningen av ridbanan :bump: tog väl ca 15 min innan det inte gick som planerat. Berg under, inte där man trodde eller misstänkte utan på en helt annan plats. Jaha, valen var spränga och lägga tilldrygt 75 tusen på fakturan 😅 eller fylla ut med material istället. Vi var inte så sugna på sprängning så dom har helt enkelt fått ta material runt omkring för att fylla ut hela ridbanan istället. Så hela dagen körde han och fixade en jämn grund. Idag kom markduk och de första lassen grus rullar in.

Detta innebär ju dock att vi har en del återställning att göra efteråt, det är just nu en krater på en plats där mycket material tagits. Så den behöver fyllas och sedan sås om innan det kan bli hage igen... Vi fick dessutom ägna hela helgen åt att ta ner lite träd som varit lutade mot hållet som ridbanan ligger då banan hamnade närmare dessa än enligt första plan pga av berget såklart. Så för att slippa ta ner dessa när det kommit grus och staketstoplar så fick vi i all hast ta ner dom i helgen. Glömmer alltid bort hur mycket jobb det är med allt sly etc.

Men nu jäklar. Nu inväntar vi grus hela veckan och sen kommer dom tillbaka på fredag för fördelning av bärlagret och sen kommer topplagret! :D känns helt sjukt att det inom ett par veckor finns en ridbana :love:

Alltså ... Men verkar ju lösa sig bra ändå!
Men du..

BILDER!!
 
Alltså ... Men verkar ju lösa sig bra ändå!
Men du..

BILDER!!

20210430_205133.jpg

Ser ju inte roligare ut än såhär nu. Hela den vänstra sidan i bild är alltså höjd och utfylld... fär det är där herr berg bor precis under. Fördelen är att bi kommer få.en väldigt torr och fin bana :love:Nu ligger det ett gäng lass grus på platsen. Men hoppas det finns mer att visa på fredag! :D
 
Jag har två hästar, bygger stall med 4 boxar. Så nej det kommer ej fungera att vara hästar. Får bli värmehinkar tror jag. Vågar inte dra in vatten i själva stalldelen tror jag

Jag har ett 4 hästarstall. jag brukar slå på varmvatten och hänga upp hinkarna när de kommer in då klarar sig vattnet under natten. Iallafall i vårt och det är ett kallstall ej isolerat. Ute i hagen har jag värmebalja. Jag har dragit in vatten i stallet och i sadelkammaren där det är värme och stänger av vattnet ut till stallet när det är som kallast.

Willab har hinkar som jag kikade på först. Jem och fix brukar få inpartier på dessa så håll utkik där :)
 
Skulle vilja göra något åt golvet i min sadelkammare.

Förra sommaren målade jag golvet ljusgrått men nu ser det lika sunkigt ut igen. Golvet är väldigt ojämnt. Bästa vore väl egentligen att gjuta ett nytt lager flytspackel eller vadf det nu heter men tror nog jag försöker skippa det.
Sadelkammaren fick sig ett lyft när jag målade om men nu behövs en liten uppdatering.

Kan man lägg in matta på riktig ojämnt golv?
 
Tror du måste flyta om det ska kunna bli bra då, för jag antar att du inte menar typ lägga trasmattor över när du säger lägga matta :)
attans...

Vill du komma och flytspackla åt mig? :D

Eller så får jag forstätta gå och titta rakt fram/upp i taket så jag inte tänker på golvet ha ha
 
Skulle vilja göra något åt golvet i min sadelkammare.

Förra sommaren målade jag golvet ljusgrått men nu ser det lika sunkigt ut igen. Golvet är väldigt ojämnt. Bästa vore väl egentligen att gjuta ett nytt lager flytspackel eller vadf det nu heter men tror nog jag försöker skippa det.
Sadelkammaren fick sig ett lyft när jag målade om men nu behövs en liten uppdatering.

Kan man lägg in matta på riktig ojämnt golv?
Det har jag gjort. Eller snarare tidigare ägare. Inte att rekommendera för ett bra resultat.
 
Idag verkar vara en hagfixar-dag. Mannen får hjälp att stolpa ny (sommar) hage, jag har börjat gå över staketet kring gamla sommarhagen och kanske hinner jag börja trådar shettisarnas nya lilla hage också, den är stolpad redan.

Planen är att dela på mina hästar nu fram tills efter midsommar, då de små får gå i en gammal obetad hage bredvid den stora hästen.
 
Det går inte jättefort med ridbanan men jag vet att dom har mycket att göra och har inväntat belysningsstolparna. Meen jag vill ju bara att dom ska trycka ner stolparna så att vi kan fixa staket och vägen till ridbanan bums 🙈 men men. Det ser hittills suuuperfint ut och vi är mer än nöjda hittills!
 

Bifogade filer

  • received_380345926571967.jpeg
    received_380345926571967.jpeg
    313,3 KB · Visningar: 38

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Snackistråd för oss med egen gård/stall. Vad har ni för roliga projekt på G? Har ni hästar hemma, eller används gården till annat...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
72 424
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp