Snacktråd 2018

Ja det vore ju oansvarigt att åka hem utan dig :D Men det finns nog ett skallgångsteam som kan hjälpa till, så få inte panik.

Alltså min plan var att sitta kvar på hästen tills vi kommit i mål...? :idea:

Nu kommer jag garanterad jinxa det här, men sitta kvar är typ min paradgren. Undrar ibland om jag borde konvertera från fälttävlan till rodeo. :p


E7AB04A9-882F-463B-B3AE-6ED3D4E073DB.jpeg
 
Jag ser framemot er start tillsammans! Minst 70% i dressyren tycker jag ni borde uppnå.

Så ledsen, men jag hinner tyvärr inte ner till Dagstorp :cry::cry::cry: Alldeles för mycket att göra hemma med betäckningar, veterinärutredningar, betessläpp för unghingsten och försäljning av lägenhet.... :arghh:

Men ställer gärna upp som stuntryttare lite senare på sommaren! :cool: :)
 
Så ledsen, men jag hinner tyvärr inte ner till Dagstorp :cry::cry::cry: Alldeles för mycket att göra hemma med betäckningar, veterinärutredningar, betessläpp för unghingsten och försäljning av lägenhet.... :arghh:

Men ställer gärna upp som stuntryttare lite senare på sommaren! :cool::)

Alltså va! Jag som har förberett hästen nu! Jag har longerat henne 3 gånger med sadel i ALLA gångarter. Sen kom det en människa och ställde sig vid ett hinder i paddocken och hästen höll på att dö. VAD är det som står där :eek:
Jag tänkte ju hon kunde löshoppa också innan ni skulle starta. Tyvärr har jag inga fasta hinder hon kan få prova på men det funkar säkert. Hon har löshoppat en gång i sitt liv. Jag har bevis!

Hon rör sig med stora rörelser så var beredd :rofl: (Hon brukar inte ha plåster i pannan men kom hem från operation den dagen).
 
Alltså va! Jag som har förberett hästen nu! Jag har longerat henne 3 gånger med sadel i ALLA gångarter. Sen kom det en människa och ställde sig vid ett hinder i paddocken och hästen höll på att dö. VAD är det som står där :eek:
Jag tänkte ju hon kunde löshoppa också innan ni skulle starta. Tyvärr har jag inga fasta hinder hon kan få prova på men det funkar säkert. Hon har löshoppat en gång i sitt liv. Jag har bevis!

Hon rör sig med stora rörelser så var beredd :rofl: (Hon brukar inte ha plåster i pannan men kom hem från operation den dagen).

Hoppar finfint juh. :up: :D Blir nog noll problem att gå en 90-bana! :idea: Och rörelsarna borde minst räcka till 70% i dressyren...!

Den gråa såg rolig ut, får jag rida den med? :d Gillar hästar som är "uppe i fronten" och naturligt lägger sin vikt på bakdelen.... :angel: :D
 
Ok då. Nu fattar jag varför skillade @fio startar med ponniesarna på lördagen .. Tji fick jag för jag retades lite med henne. MVH "väckarklockan på 04:00"
 
*KL*

Är det här man skriver när man vill skriva av sig efter att ha tävlat? För jag har varit och tävlat. :D

Vi startade H100 och var felfria på hinder i terrängen, jag är så glad! Sist vi startade H100 (i fjol) vägrade vi ut oss, så det känns så bra att Stjärnhästen bara hoppade allt den här gången. :love:

Mvh,
Lady_S
 
*KL*

Är det här man skriver när man vill skriva av sig efter att ha tävlat? För jag har varit och tävlat. :D

Vi startade H100 och var felfria på hinder i terrängen, jag är så glad! Sist vi startade H100 (i fjol) vägrade vi ut oss, så det känns så bra att Stjärnhästen bara hoppade allt den här gången. :love:

Mvh,
Lady_S

Grattis 😁💪
 
Undra om jag tog bottennappet i att vara otrevlig idag 😅 Alltså förlåt @fio men jag var så stressad innan terrängen när jag insåg jag glömt kolla med ÖD om det bettlösa så det stod verkligen still i mitt huvud 🙈🤣 Skämdes lite när jag senare frågade @Wilisia vem det var hon pratade med när jag kom o avbröt med svaret från domaren och hon ba "Men det var ju fio?! 🙄" Himla söta du o hästen var när jag sedan kände igen dig efter terrängen iaf 😁
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 942
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 438
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 824
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp