Snacktråd 2018

Själv var jag lite mer upptagen med att knyta fast min tygel som gick av i första vattenhindret, råkade bli en liten volt också gick ju klockan så klart 😂 men My var en stjärna och galopperade runt hur lätt som helst så jag är glad ändå!

Måste verkligen jobba med dressyren, hon är egentligen hur fin som helst men lyckas inte riktigt visa upp det. Hon hoppade jättebra, men jag red lite av och på och lyckades med några tidsfel och rev sista 🙄
Älskar fighting spiriten på fälttävlansryttare! "Attans, tygeln gick av. Jag måste bara knyta ihop den". Vilken hoppryttare som helst hade utgått ;).
 
Hej!
Varför så avslaget i denna tråd nu?
Jag har precis börjat komma ut på tävlingsbanorna nu med en relativt grön 11:a och en mer rutinerad pilot. :bump:
Vi är jättetaggade och vill höra mer om hur ni planerar hösten!
 
Hej!
Varför så avslaget i denna tråd nu?
Jag har precis börjat komma ut på tävlingsbanorna nu med en relativt grön 11:a och en mer rutinerad pilot. :bump:
Vi är jättetaggade och vill höra mer om hur ni planerar hösten!
Ett lååångt sommaruppehåll i tävlingsterminen. Som följs av tävlingar nästan varje helg så att man måste välja och välja bort, iaf jag som inte vill tävla oftare än varannan helg.

Men nu i helgen har jag haft roligt, jag har varit på terrängläger för Ulf Johansson i Leksand! :)

Mvh,
Lady_S
 
Hej!
Varför så avslaget i denna tråd nu?
Jag har precis börjat komma ut på tävlingsbanorna nu med en relativt grön 11:a och en mer rutinerad pilot. :bump:
Vi är jättetaggade och vill höra mer om hur ni planerar hösten!

Vi ska göra våra andra start i Mantorp nästa helg sen blir tredje i Åkerbo :)
Kommer hålla mig inom länet såhär i början, tur vi har hyfsat många tävlingar ändå.
Kanske kommer tävla lite banhoppning under hösten samt lite pay and ride så piloten lär sig programmen ordentligt :p
 
Jag har knappt ridit under juli överhuvudtaget...hatar denna värme men from i morgon ser det ut som det kommer bli betydligt svalare. Grå har väl gått mest typ varannan , var tredje dag. Fuxen någon gång i veckan och någon longering. Grå har varit menat att tävla lite hoppning i juli men det har varit för varmt... 31 grader tävlar inte jag i! Nu är dom anmälda till hopptävling på hemmaplan om några veckor så nu gäller det att uppa träningen igen!
 
Jag har knappt ridit under juli överhuvudtaget...hatar denna värme men from i morgon ser det ut som det kommer bli betydligt svalare. Grå har väl gått mest typ varannan , var tredje dag. Fuxen någon gång i veckan och någon longering. Grå har varit menat att tävla lite hoppning i juli men det har varit för varmt... 31 grader tävlar inte jag i! Nu är dom anmälda till hopptävling på hemmaplan om några veckor så nu gäller det att uppa träningen igen!
Jag har mest ridit sena kvällar, då det varit "normal" sommarvärme. Även på lägret i Leksand så ändrade Uffe i tidsschemat så att vi började tidigare på morgonen med första passet och senare på kvällen med det andra, för att hästarna skulle slippa springa och hoppa en massa terränghinder när det var som varmast.

Mvh,
Lady_S
 
Jag har mest ridit sena kvällar, då det varit "normal" sommarvärme. Även på lägret i Leksand så ändrade Uffe i tidsschemat så att vi började tidigare på morgonen med första passet och senare på kvällen med det andra, för att hästarna skulle slippa springa och hoppa en massa terränghinder när det var som varmast.

Mvh,
Lady_S

Jag jobbar mellan 20-08 så det är inte ett dugg svalare än på dagen. De dagar jag varit ledig har jag ridit vid 22 så då är det helt ok oftast.
 
Jag jobbar mellan 20-08 så det är inte ett dugg svalare än på dagen. De dagar jag varit ledig har jag ridit vid 22 så då är det helt ok oftast.
Här har det varit runt 30 på dagarna och runt 20 på nätterna. Jag har haft semester och då går det ju att rida sent.

Nu i augusti har det varit mer rimligt (det regnar i detta nu, tex :love: ), vilket känns skönt. Jag hoppas på bra (dvs lagom) väder på tävlingarna framöver! :D

Mvh,
Lady_S
 
Här har det varit runt 30 på dagarna och runt 20 på nätterna. Jag har haft semester och då går det ju att rida sent.

Nu i augusti har det varit mer rimligt (det regnar i detta nu, tex :love: ), vilket känns skönt. Jag hoppas på bra (dvs lagom) väder på tävlingarna framöver! :D

Mvh,
Lady_S

Häromnatten , eller nåja vid 23 tiden när jag körde hem var det 27 grader 😣 Nu är det bättre äntligen !
 
Vem var det om skulle rida mitt fullblod? Hon är nu inhoppad. Fulblodet alltså. 70 cm har hon tagit sig över. Snart känner jag hur alla stålar tynger min plånbok när hon säljs!

Fantastiskt! :D Jag kanske måste snabba på för att hinna rida innan hon säljs m.a.o.?

Var det med eller utan ryttare hon hoppade 70 cm förresten? :angel:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 408
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 512
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp