Snacktråd 2018

Problemet kan vara att komma upp igen. När medryttaren ramlade av.... eller jag menar OM hon skulle ramla av, rent hypotetiskt alltså, så kan ju hästen bli lite skrämd och det skulle kunna ta ett tag innan hon skulle kunna komma upp igen... rent hypotetiskt..
Förhoppningsvis har hon lite tid på sig innan terrängen
 
Vi gjorde vår andra start den här helgen.
Molnet kändes mjuk och fin på framridningen, tyvärr gick det över när vi kom in på banan. Vi brukar träna i det ridhuset och Molnet var inte alls beredd på att det skulle stå staket och massa blommor överallt där inne. Blev väldigt spänt och motigt, slutade 48 straff och jag ville bara gråta och åka hem.

Var väldigt pigg på framhoppningen och det höll i sig in på banan. Den här gången var han mycket mer klar över sin uppgift och gjorde det jättebra. Kom lite vingligt in på ett räcke och tog med en bom, annars var det väldigt bra.

Terrängen var igår, jag var inte nervös alls. Var helt lugn med att Molnet skulle fixa det vilket han såklart gjorde, felfritt och exakt på optimaltiden.
Han är så himla härlig där ute 😍😍😍
 
Trodde aldrig jag skulle skriva detta efter 3 års osämja med fullblodet, men jag red henne häromdagen. Vist tjafsade vi men när vi inte gjorde det var det som smör i solsken. Igår hoppade hon bana för första gången i livet, 5 hinder som låg mellan 50 och 80 cm. Banan var det en annan som byggt till mer rutinerade hästar så nån halvsvår sväng till hinder med vattenmatta under, ryttaren blev liksom aldrig klar....så det hindret sänktes lite. Men hon brydde sig inte alls om mattan.

Hon har en väldigt kort galopp så de andra hoppar på 4 på en linje, Skorpan kan få in både 5 och 6... Men igår var vi faktiskt på 4 men det berodde nog på att hon hoppade in stort.....

Men denna hästen är nog inte så dum ändå.
 
Nja, jag misstänker att du måste starta en tråd för varje start du gör på varje tävling... :meh:
Kan du inte göra det? :angel:

Nä men detta är ju jättebra! Nu kan vi äntligen få ha den ENDA tråden igen ju....😁 Men inte den jag inte kunde posta i 🤔
 
Vad himla käckt att bara ha en tråd! :idea::angel::angel: Då kan vi dansa ordentligt på borden...speciellt eftersom Katten verkar sola sig fortfarande....:devil:
 
Förra helgen blev vi placerade igen, H100 i Gärds. Trots lite sådär dressyr (66,2%) och 8 straff i banhoppningen när min hjärna ballade ur igen och jag slutade rida. :banghead: Min häst är en liten kämpe och hoppade så gott hon kunde ändå, trots att vi kom fel.

I terrängen var det en del som hade problem med vattnet, men vattenhinder är ju Rutis bästa gren. Felfri terräng och 3 sekunder inom optimaltiden, och vi knep sista placeringen efter en del förvirring, fick inte reda på det förrän i bilen hem
C4C38AC2-D1C9-4DDB-B52A-ABB0A159DEDB.jpeg
 
Jag red pay and cross i Åkerbo i lördags.
Galet vilken utveckling vi har gjort sen vi red där i maj. Han är starkare, säkrare och gick som tåget runt banan.
Han hoppade allt sist också men nu var det en helt annan känsla.
När starten gick var det bara sätta galoppen, följa med och visa vägen. Han taxerar själv, hoppar, landar och ökar galoppen självmant med fullt fokus efter nästa hinder.
Min position är mycket bättre och vi känns som ett team ute på banan.
På lördag gör vi vår tredje H90 på samma bana.

Screenshot_20180825-165155.png
 
Åker till Örebro istället för Åkerbo, gillar ju Åkerbo jättemycket och det är trist att två tävlingar som vi INTE behöver övernatta på ligger på samma helg.....
 
Åker till Örebro istället för Åkerbo, gillar ju Åkerbo jättemycket och det är trist att två tävlingar som vi INTE behöver övernatta på ligger på samma helg.....

Eller hur!
Jag blev jättebesviken när jag såg att de låg på samma helg.
Samma nästa år när Mantorp och Kinda är samma helg 😒
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 943
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 438
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 825
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp