Snacktråd för AR-frälsta, del 2

Trevlig tråd =)
Har kikat in lite lätt titt som tätt och läst och sett lite bilder på er och era hästar. Så himla kul och se.

Jag har ett arabsto på 6år som jag tränat lite AR med från marken, dock mest trickträning.
Men jag vill verkligen lära mig mer och utvecklas inom detta både från marken och ryggen och har kikat på lite tränare runt Dalarna.

Har ni någon och tipsa om?

Välkommen hit :D

Har tyvärr väldigt dålig koll norr om västra götaland men har en känsla av att andra här i tråden har bättre koll norrut :)
 
Tvingade med sambon ut häromdan för att klicka lite bilder. Tycker det är lite klurigt nu när vi jobbar med en högre form i trav, känner att jag lätt faller tillbaka i gamla mönster.. försöker rama in henne för mycket med handen osv. Men steg ett är väl att vara medveten, hursom tycker jag hon har blivit en himla läcker häst att sitta på :love::love::love:

=)// Pink

1472824910-13234.jpg

1472982560-13234.jpg

1472982583-13234.jpg
 
Har alla kommit igång igen efter sommaren? :)

Vi fortsätter ta det lite pö om pö, Musse är ju bara 4 och ska förhoppningsvis hålla resten av mitt liv :angel: Min förra WC blev trots allt 29 och fick endast tas bort pga fång så jag håller tummarna ;)
Det har blivit mest uteritter samt bad och eldträning för oss i sommar men nu har vi kommit igång igen med både arbetet vid handen, avancerad longering och ridning. Här en kombination av eld- och slutaträning. https://www.instagram.com/p/BKv3qkkgv1kdxSmbuWSVDCob1NXT00xFGnjByQ0/
Hans diagonalsluta är inte så säker än but we're getting there. Börjar även redan bli rätt bra att rida med en hand vilken känns bra inför framtida stridsträning. Vapen är han iaf van vid ;)

I övrigt så är han ju både ponny och av manligt kön så ambitionsnivån är väl inte alltid den bästa när det inte är lek och fullt ös medvetslös.. Vill inte tänka på hur han varit om han dessutom var valack :o
 
Vi var väldigt igång under sommaren @_Smulan_ tyvärr har vi haft fruktansvärt mycket otur på sistonde. 3 traumaskador på 6 veckor, hur är det ens möjligt? Tillsammans med alla andra stora skador Duna har haft inser jag att vi nått till ett stadie där det inte längre är rättvist att förvänta sig något av henne. Hon ska helt enkelt få gå i pension, jag säger inte att hon aldrig mer kommer ridas men hon kommer aldrig mer tränas på riktigt. En gammal skada på höger bak spökar då och då och trots att hon däremellan är helt otrolig att rida känner jag att det är mitt ansvar att pensionera henne här och nu och ge henne många långa värdiga år på gården, lite skogspromenader och massa mys.

Dock har jag ett nytt projekt, ett Welsh Cob sto som jag ska ha på foder och rida in nu under vintern, till våren kommer hon betäckas och längre fram blir det förhoppningsvis köp. Vill inte säga för mycket innan alla papper är skrivna men kan avslöja att hon är släkt med @Io s cob.
=) // Pink
 
Har alla kommit igång igen efter sommaren? :)

Vi fortsätter ta det lite pö om pö, Musse är ju bara 4 och ska förhoppningsvis hålla resten av mitt liv :angel: Min förra WC blev trots allt 29 och fick endast tas bort pga fång så jag håller tummarna ;)
Det har blivit mest uteritter samt bad och eldträning för oss i sommar men nu har vi kommit igång igen med både arbetet vid handen, avancerad longering och ridning. Här en kombination av eld- och slutaträning. https://www.instagram.com/p/BKv3qkkgv1kdxSmbuWSVDCob1NXT00xFGnjByQ0/
Hans diagonalsluta är inte så säker än but we're getting there. Börjar även redan bli rätt bra att rida med en hand vilken känns bra inför framtida stridsträning. Vapen är han iaf van vid ;)

I övrigt så är han ju både ponny och av manligt kön så ambitionsnivån är väl inte alltid den bästa när det inte är lek och fullt ös medvetslös.. Vill inte tänka på hur han varit om han dessutom var valack :o

Men vilken cool film :eek::banana:
 
Vi var väldigt igång under sommaren @_Smulan_ tyvärr har vi haft fruktansvärt mycket otur på sistonde. 3 traumaskador på 6 veckor, hur är det ens möjligt? Tillsammans med alla andra stora skador Duna har haft inser jag att vi nått till ett stadie där det inte längre är rättvist att förvänta sig något av henne. Hon ska helt enkelt få gå i pension, jag säger inte att hon aldrig mer kommer ridas men hon kommer aldrig mer tränas på riktigt. En gammal skada på höger bak spökar då och då och trots att hon däremellan är helt otrolig att rida känner jag att det är mitt ansvar att pensionera henne här och nu och ge henne många långa värdiga år på gården, lite skogspromenader och massa mys.

Dock har jag ett nytt projekt, ett Welsh Cob sto som jag ska ha på foder och rida in nu under vintern, till våren kommer hon betäckas och längre fram blir det förhoppningsvis köp. Vill inte säga för mycket innan alla papper är skrivna men kan avslöja att hon är släkt med @Io s cob.
=) // Pink

Åh vad tråkigt med din fina Duna :( Men kanske snällast mot henne att pensioneras ändå. Och kul med den nya! Håller tummarna för att det går i lås, WC är bäst :love::D
 
Tack :) Vi ägnar oss åt mycket galenskaper och Musse älskar det :) Du följer väl oss på Insta nu, finns lite mer av det vi gör där.

Ja var bara tvungen heheh massa fina bilder och filmer! Då misstänker jag att du sett den nya skönheten.

Jo det känns väldigt trist men håller hoppet uppe... hon finns ju kvar här ändå och min tränare tyckte jag skulle ge det ett år och låta henne gå här och strosa och fundera på om hon verkligen är pensionär efter det. Finns gott om plats och den nya stod redan på gården så behöver inte leta mer plats (står på ett WC stuteri så hade haft span på henne ett tag :love:) har redan tjuvstartat lite med henne och hon är superduktig. Nästan tur att jag ska resa bort några dagar nu så jag slipper räkna ner så febrilt tills jag tar över henne på riktigt. Känns väldigt kul också att rida in en häst efter eget huvud med, ridit in några förr men jobbade i tävlingsstall då och skulle förändra ett och annat nu när jag rider in en häst för egen del så att säga. :)
 
@pink_angel Åh va tråkigt att hon inte håller mer. Men det kommer nog att bli toppen med foderhästen. :) Roligt och spännande med ny häst.

Här hemma har vi haft en lugn höst eftersom att han trampade snett i somras. Vi har hållt igång men men bara uteritter på rakt spår. Vi har även kört djupvågsmassage och laser på senan och den känns riktigt fin. Men vi tar det fortfarande lugnt och kommer inte att träna på banan förrän efter årsskiftet. Vi har tjuvstartat några ggr i skritt bara och jobbat med låg form och lite övergångar. Han känns precis lika fin som vanligt. Jobbat lite vid hand också i skritt, repeterat skolorna.

I helgen ska jag på clinic för ChD och RD, som fotfolk. Känns jätteroligt, man lär sig så mkt. Känner att jag vill börja ta upp frihetsdressyren igen, och det passar ganska bra nu när han inte får dressyrtränas på banan men det är så mörkt och trist att rida ut.
 
Har fått hästplats på en dagkurs om ett halvår. :) Blev väldigt bra timing att få platsen nu när jag snart ska sätta igång hästen igen, och så har jag våren på mig att komma igång med ridningen. Perfekt att ha en kurs som mål när man startar upp efter lång vila.
 
Jag tror att jag och tintilar var på samma kurs sol fotfolk i helgen och har anmält oss till samma kurs i sommar :)
 
Har fått hästplats på en dagkurs om ett halvår. :) Blev väldigt bra timing att få platsen nu när jag snart ska sätta igång hästen igen, och så har jag våren på mig att komma igång med ridningen. Perfekt att ha en kurs som mål när man startar upp efter lång vila.

Gud vad roligt! Håller tummarna för att allt ska gå bra nu efter vilan :) Vi ska förhoppningsvis också på kurs guldponnyn och jag, i februari för Monika. Nu är det bara dagar tills hon blir min foderhäst på riktigt! Men vi har redan haft vår första lektion i horsemanship igår. Gick allt som allt väldigt bra tycker jag, allt är ju väldigt nytt för henne men igår var hon väldigt fokuserad på mig och koncentrerad på just det vi skulle göra. Sen är hon väldigt snabb med vissa saker som att göra övergångar genom att jag rör mig olika energiskt greppade hon på tre röda, något jag och Duna försökt lära oss länge nu eller i alla fall har jag försökt hahah hon är mer följsam när det passar henne. Det enda hon tyckte var väldigt märkligt på lektionen var att bli ledd med mig på höger sida. Så söt hahah, stannade och vände huvudet till vänster för att verkligen kolla om jag inte var där men det greppade hon också efter ett tag. Hon är väldigt annorlunda mot Duna mycket mer introvert och behöver ibland lite mer tid att tänka och inte alls lika explosiv så blir en utmaning för mig att lära mig att läsa henne.. Duna är mer som en öppen bok fast en bok med väldigt starka åsikter. Min tränare tyckte hursom att hon kunde bli en bra häst till mig så känns skönt det.

1479853598-13234.jpg

Grimman sitter högre upp nu, detta var första gången hon provade den innan jag justerat knutarna :)

=)// Pink
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hästvård Förra tråden stängdes, antagligen pga den med råge passerat 2000 inlägg? Men, vi får väl fortsätta peppa varandra i en ny tråd...
83 84 85
Svar
1 694
· Visningar
133 402
Senast: Boj
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 056
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
109 691
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp