Snälla hjälp mig med behoven till min analys.

gejsa

Trådstartare
Jag har en islänning som strosar i hagen och blev 1 år i maj i år.
Jag har även ett halvblod med 2 månaders föl vid sidan som diar fortfarande. Stoet har börjat ridas så smått.
Är 16 år gammal.

Vad behöver dom i energi och protein????? :confused:
 
Någon som kan hjälpa mig?
Har frågat på foderstat men ingen har hjälpt mig med dessa hästar.
 
Islandsåringen behöver ungefär 41 MJ. Proteinbehovet är 7 g smrp per mj. Vid 18 månader blir det 6.5 g smrp per mj. Kalciumbehovet är 0,5 g per MJ, och fosforbehovet 0,3 g per MJ. Magnesiumbehov 0,1 g per MJ. Dessa är minimumbehoven alltså(mineralerna).

Har ingen aning om halvblodets behov då du inte anger vad hon väger(idealvikt).
 
Ja jag gissar väl på ca 550 kg är idealvikten på halvblodet. Hon är bara 158 cm och inte alls kraftig.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp