Snälla hjälp mig !

P

pooutinoouti

1) Jag funderar på att skaffa foderhäst och har räknat lite på vad det kommer att kosta för att ge mina föräldrar en ungefärlig uppfattning. Jag har räknat på detta:

1000 / stallhyra inkl. hö
400/ skoning (800 varannan månad)
200 / vet ( vacc & avm.)
200 / kraft foder
200/ spån
= 2000 / månad.

Låter det rimligt. stallhyran kan ni inte ändra på för det är dealat med stallägaren förstår ni ;) Men det andra & sammalagt ;)

2) Kan man hitta en bra hovslagare i Göteborg som skor för 500 / gång ?
 
Sv: Snälla hjälp mig !

Din första fråga ska jag inte ge mig in på att svara, men jag undrar en sak...

2) Kan man hitta en bra hovslagare i Göteborg som skor för 500 / gång ?
Är det viktiga för dig priset eller att h*n gör sitt jobb rätt?



Och sen undrar jag hur gammal du är? Kan du skaffa dig ett extrajobb för att bidra med pengar själv till hästen...?
 
Sv: Snälla hjälp mig !

Hur är det tänkt att du ska ta dig till och från stallet?
Vad händer om du hittar en foderhäst där du ska stå för försäkringen?
Träningskostnader?
Utrustning?
 
Sv: Snälla hjälp mig !

TRäningar får jag stå för, förs står ägarn för men NY utr står jag för ,.
Det viktigaste är att h*n gör jobbet bra.
Jag är 14 ska ev, ha knatteridlekitioner och får då ni pengar på det. Vet ej hur mycket men men,
Jag går / åker buss me skolkortet från stallet eller cyklar, bor ca. 500m ifrån.
 
Sv: Snälla hjälp mig !

Alltså det beror ju helt på vart man bor, med stallhyra osv. För oss kostade det ca 2000 kr i månaden, o då var hälften av hovlagarkostnad inräknad också. Så ja, det är rimligt beroende på hur eftertraktat stallet är, tillgång till billigt foder, osv.
 
Sv: Snälla hjälp mig !

TRäningar får jag stå för, förs står ägarn för men NY utr står jag för ,.
Det viktigaste är att h*n gör jobbet bra.
Jag är 14 ska ev, ha knatteridlekitioner och får då ni pengar på det. Vet ej hur mycket men men,
Jag går / åker buss me skolkortet från stallet eller cyklar, bor ca. 500m ifrån.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 691
Senast: Zamira
·
Hästmänniskan Har en fantastisk häst på foder just nu fram till juli 2013. 4 år och har relativt bra kapacitet för vad jag vill ha ut av min ridning...
Svar
16
· Visningar
2 379
Senast: Monifa
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 266
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite kloka bukefalos-funderingar om hur jag ska/kan göra och tänka i situationen jag är i nu. Det är ohållbart som det är...
2
Svar
20
· Visningar
4 521
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp